آماده سازی بیش از 30 بیمارستان صحرایی توسط بسیج جامعه پزشکی



سردار سرتیپ نصرالله فتحیان روز پنجشنبه در حاشیه آیین اهدای جایزه ملی شهید دکتر رهنمون در اردوگاه شهید باکری خرمشهر در گفت و گو با خبرنگاران، تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر راه اندازی بیمارستان های صحرایی را مهم دانست و گفت: برای محرومیت زدایی در مناطق مختلف کشور در دانشگاههای علوم پزشکی نیروهای مسلح ظرفیت های خیلی خوبی ایجاد شده است که این ظرفیت ها علاوه بر جامعه پزشکی با استقبال مردم مناطق کمتر برخوردار مواجه شده است.
وی اظهار داشت: در این بیمارستان ها بیش از 50 هزار پزشک و پیراپزشک در قالب صدها گروه عمومی و تخصصی خدمات بهداشتی و درمانی رایگان در مناطق محروم ، ارائه می کنند.
فتحیان با بیان اینکه خدمات در مناطق محروم جزو وظایف ذاتی بسیج پزشکی است گفت: خدمات درمانی در مناطق محروم برای سال های آینده و تا زمانی که در کشور نیاز به خدمات باشد، ادامه خواهد داشت.
وی با اشاره به هشتمین کنگره ملی جراحان بهداری دفاع مقدس گفت: برای هشتمین بار کنگره ملی جراحان بهداری دفاع مقدس در بیمارستان صحرایی علی ابن ابیطالب خرمشهر آغاز شد و اساتید جامعه پزشکی سراسر کشور حضور داشتند و مباحث بسیار مهمی از تجربیات گذشته و راهکارهای مناسبی در حوزه درمان برای محروحان و مصدومین را در این آیین مطرح کردند.
به گزارش ایرنا ششمین آیین اهدای جایزه ملی شهید دکتر محمد علی رهنمون باحضور مقامات لشکری و کشوری پنجشنبه در اردوگاه شهید باکری خرمشهر برگزار شد.
در این مراسم سرلشکر پاسدار سید یحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا، پزشکیان نائب رییس مجلس شورای اسلامی ،سردار احمد عبدالهی معاونت بهداشت و درمان سپاه پاسداران، حریرچی قائم مقام وزیر بهداشت،سردار فتحیان، سردار عراقی زاده و سایر مقامات حضور داشتند.
در این مراسم از کتاب ‘آن یک نفر’ زندگینامه شهید دکتر احمد آتش دوست رونمایی شد.
در پایان این آیین از 25 خانواده شهید و جانبازان عرصه بهداشت و درمان دفاع مقدس تقدیر شد.
7100/6064



انتهای پیام /*