باید بخش خصوصی در خدمات دهی به زائران اربعین تقویت شود



به گزارش خبرنگار ایرنا، حسین ذوالفقاری عصر پنجشنبه در دیدار با موکب داران کرمانشاه در مسجدالرضا این شهر، گفت: در سال 93 ما یکباره با حجم عظیمی از استقبال مردم برای سفر به کربلا روبرو شدیم و وزارت کشور به عنوان ارگان کمک کننده وارد عمل شد اما با لطف خدا و همت مردم امسال تفاوت قابل توجهی نسبت به سال های قبل داشت که نشان از بهبود وضعیت دارد.
وی با بیان اینکه ایرادهایی نیز در نحوه اعزام ‌زایران وجود دارد، افزود: بیش از 90 اشکال اساسی در کار ما وجود دارد که باید آنها را برطرف کنیم.
معاون امنیتی وزیر کشور با بیان اینکه به طور میانگین سالانه 2 میلیون و 300 هزار نفر برای مراسم اربعین راهی عراق می شوند، گفت: سیاست اصلی ما این است که امور حاکمیتی همچون امنیت، بهداشت و درمان داخل کشور و عبور و مرور را ساماندهی کنیم و به تدریج سهم دستگاه های حاکمیتی در بخش های خدماتی را کاهش دهیم.
ذوالفقاری ادامه داد: امسال به دستگاه ها اعلام کرده ایم که اجباری برای خدمات دهی به زایران اربعین حسینی وجود ندارد؛ سیستم مدیریت مراسم اربعین استانی و مردمی خواهد شد.
وی با اشاره به فعالیت موکب های ایرانی در عراق گفت: عملکرد ما در عراق به شکلی باید باشد که افتخار تاریخی مردم این کشور به عنوان زایر اربعین حسینی خدشه دار نشود.
معاون امنیتی وزیر کشور با تاکید بر اینکه بنای ما این نیست که تمام اسکان و تغذیه زایران اربعین حسینی را تهیه و پرداخت کنیم، اظهار داشت: باید بخش خصوصی و ساکنان طول مسیر تردد زائران اربعین حسینی برکت سفر زایران اربعین حسینی را احساس کنند.
7445/8066



انتهای پیام /*