سربازان وظیفه باید با کارت مهارت حرفه آموزی از خدمت سربازی مرخص شوند



به گزارش ایرنا سردار سرتیپ دوم پاسدار موسی کمالی، روز پنجشنبه در بازدید از زندان مرکزی شیراز در جمع سربازان وظیفه یگان حفاظت این ندامتگاه بیان داشت: 25 درصد از سربازان وظیفه باید سال 97 با شرکت در کلاس های آموزش فنی و حرفه ای، آموزش های لازم را فرا گیرند و پس از شرکت در آزمون مربوطه گواهی مهارت دریافت کنند.
وی افزود: می کوشیم با همکاری برخی بانک ها، زمینه اعطای تسهیلات به سربازان دارای گواهی مهارت را فراهم و در تعامل با سایر نهادها، بخشی از اشتغال سربازان تحصیلکرده را مهیا کنیم.
کمالی بیان کرد: نوآوری، ابتکار و خلاقیت در این حوزه باید مورد تاکید فرمانده هان و مسئولان قرار گیرد و از سوی دیگر با در نظر گرفتن اینکه سربازان وظیفه برای دفاع از حریم امنیتی کشور، در خط مقدم هستند، رفتار خوب با سرباز، کم هزینه ترین کاری است که می توان برای آنان انجام داد از این رو کسانی باید مسئولیت این قشر را برعهده بگیرند که اخلاق مدار باشند.
رئیس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: مسئولان و فرمانده هان باید به موضوع اوقات فراغت سربازان وظیفه توجه ویژه داشته باشند و بر وضعیت خوراک، پوشاک، و زیست آنها نظارت کنند.
این مقام ارشد ستاد کل نیروهای مسلح بیان کرد: هدف ما از بازدیدها، چگونگی به کارگیری، نگهداری، نحوه سپری کردن اوقات فراغت و مهارت آموزی سربازان وظیفه در زندان هاست تا سربازان و خانواده آنان دغدغه ای در این زمینه نداشته باشند و این امر تنها با بازدید میدانی و نظارت عملی تحقق می یابد و با دستورالعمل و ابلاغیه امکان پذیر نیست.
کمالی گفت: یکی از اهداف مهم ما خوشایندسازی محیط زندگی سربازان است که نقش مهمی در امنیت زندان ها دارند زیرا سربازان در عنفوان جوانی از خانواده های خود که بعضا دارای مشکلاتی هم هستند جدا و وارد نیروهای مسلح می شود و در این شرایط ممکن است با مشکلات و استرس های مختلفی مواجه شوند.
این مقام مسئول اضافه کرد: مسئولان و فرمانده هانی که در این حوزه فعالیت دارند باید با توجه به توان جسمی، روحی، استعداد، طاقت و توان سرباز به او کار محول کنند.
کمالی ادامه داد: سربازان از ارکان مهم نظام هستند و همان گونه که ما وظایفی در مقابل آنها داریم سربازان وظیفه هم باید آنچه را که قانون و ضوابط برای آنان مشخص کرده به بهترین نحو انجام دهند و به وظایف خود مقید و پایبند باشند.
وی، در بخش دیگری از سخنان خود وضعیت سربازان وظیفه یگان حفاظت زندان مرکزی شیراز را خوب توصیف کرد و گفت: تا کنون از استان های مختلفی بازدید داشته ایم اما شرایط این زندان نسبت به ندامتگاه های دیگر به مراتب بهتر است و استان فارس می تواند الگوی مناسبی برای سایر زندان ها باشد.
6113 /6118



انتهای پیام /*