پوشش سبز در سوادکوه منجر به پایداری محیط زیست می شود



به گزارش خبرنگار ایرنا ، عطاء الله قبادیان روز پنجشنبه در همایشی به مناسبت روز درختکاری و هفته منابع طبیعی در شهر پلسفید شهرستان سوادکوه افزود : شهرداری پلسفید با همکاری منابع طبیعی و تشکل های مردم نهاد برای حراست و ساماندهی عرصه های طبیعی در این شهر پیش قدم بوده است که جای قدر دانی دارد.
وی با بیان اینکه شهرستان سوادکوه سالانه شاهد ورود مسافران زیاد به منطقه مازندران است ، گفت : کاشت نهال ، قدم اولیه برای حفظ محیط زیست است که البته باید در راستای پاکسازی مسیر سوادکوه تمام تلاش خود را به کار گیری کنیم .
عضو جامعه نخبگان علمی ایران و آلمان بیان کرد : در این راستا فرهنگ سازی در میان شهروندان بسیار حائز اهمیت است و می توان در مدارس از ظرفیت های دانش اموزان برای حفظ و حراست محیط زیست نهایت تلاش را به کار گرفت .
قبادیان با بیان اینکه از شهرداری های سه گانه در شهرستان سوادکوه می خواهیم که نسبت به این امر مهم قدم بردارند ، افزود : همچنین باید برای نگهداری این نهال ها کمیته ای تشکیل شود ، زیرا کاشت نهال نیازمند حفاظت است .
** مازندران را به عنوان میعادگاه زیست محیطی مردم ایران معرفی کرده ام
عضو هیات علمی دانشگاه وین با اعلام این که مازندران را به عنوان میعادگاه زیست محیطی مردم ایران معرفی کرده است ، گفت : نه تنها مازندران به عنوان میعادگاه زیست محیطی مردم ، بلکه به عنوان قطب کشاورزی کشور ماست که بنیان اساس آن فضای سبز است .
عضو جامعه نخبگان ایران و آلمان با اشاره به اینکه متاسفانه فضای سبز ما رو به انقراض است و دچار اختلال شده است ، افزود : امیدواریم که دست برد زدن به منابع طبیعی در مازندران که بیشتر جنبه غارت پیدا کرده است ، کم شود.
پرفسور قبادیان با بیان اینکه امیدواریم که شهرستان سوادکوه برای بستر حیات سبز پیشکسوت شود ، افزود : همان گونه که اجدادمان کارهای زیادی برای حفظ منابع طبیعی برداشته اند ما هم در این راستا تلاش کنیم تا حرکت مدلی در جهت ساماندهی محیط زیست برداشته شود.
وی همچنین پوشش گیاهی را بنیان و اساس چرخه حیات انسان اعلام کرد و گفت : پوشش گیاهی باعث جوانمردی ، انسانیت ، صداقت ، مقاومت و ادامه و استمرار حیات می شود.
عضو جامعه نخبگان ایران و آلمان افزود : حفظ و سبز نگه داشتن جنگل ، باعث زندگی شرافت مندانه در بین مردم خواهد شد زیرا جنگل مکانی برای نفس کشیدن شهروندان است و ما نمی گذاریم تا کسی در جنگل دخل و تصرف کند.
15 تا 22 اسفندماه به عنوان هفته منابع طبیعی در نظر گرفته شده است .
در این مراسم از پرفسور قبادیان با اهداء لوح سپاس تجلیل به عمل آمد .
7334/1654



انتهای پیام /*