احترام به والدین شهدا احترام به فرهنگ شهادت است



به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم روز جمعه در یادواره شهدای شهرستان هریس و شهدای گمنام اظهار کرد: شهدا نیاز به تجلیل ما ندارند بلکه ما نیازمند شهدا و فرهنگ شهدا هستیم تا بتوانیم اهداف مقدس شهدا را عملیاتی کنیم.
وی تداوم برگزاری کارهای فرهنگی و معنوی را برای جوانان و نسل جدید بسیار تأثیرگذار دانست و گفت:شهدا رفتند تا اسلام باقی بماند و برنامه های مقدس اسلام در سطح دنیا برقرار شود.
امام جمعه تبریز ادامه داد: امروز این شرف، اقتدار و حیثیت نظام به برکت خون شهداست و ما باید راه شهیدان را ادامه دهیم و هر کس از این مسیر منحرف شود به شهدا خیانت کرده است.
وی خاطرنشان کرد: هر چند که مشکلات اقتصادی و معیشتی در کشور وجود دارد و باید مسئولان باید برای برطرف کردن مشکلات اقتصادی کشور اهتمام جدی داشته باشند، اما نگذاریم خون‌های پاک شهدا که برای انقلاب اسلامی تقدیم شد، پایمال شود.
امام جمعه تبریز تاکید کرد: مسئولان نباید شهدا را فراموش کنند و بدانند که اگر امروز در جایگاه های مختلف نشسته اند؛ همگی در نتیجه رشادت های شهداست.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی احترام به پدران و مادران شهدا را احترام به فرهنگ شهادت دانست و گفت: باید با گرامیداشت یاد و خاطره ایثارگری ‌های شهدا، دین خود را نسبت به آنان ادا کنیم.
وی، برگزاری نمایشگاه‌های دائمی و موزه‌های دفاع مقدس در شهرها را که برگرفته از وصیت‌نامه‌ها، خاطرات، اسناد و افتخارات دوران هشت سال دفاع مقدس است، را یک ضرورت برای زنده نگهداشتن یاد و نام شهدا دانست و بر راه‌اندازی این‌ نمایشگاه‌ها تاکید کرد.
حجت الاسلام آل هاشم گفت: کاروان راهیان نور یکی دیگر از اقدامات ارزشمند برای شناساندن ایثارگری‌های شهدا و رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس به نسل بعد از انقلاب و آنهایی که این دوران را تجربه نکرده‌اند،است.
وی خاطرنشان کرد: برای تقویت مسیر انقلاب و نیروهای انقلابی، اطاعت عملی از فرمایشات رهبر معظم انقلاب ضروری است.
حجت الاسلام آل هاشم گفت: جوانان امروز انقلابی‌تر از جوانان روزگار اول انقلاب هستند و مدافعان حرم مصداقی بر اثبات این ادعاست.
امام جمعه تبریز اظهار کرد: امروز ادعای خط امامی بودن در عمل به فرمایشات رهبری محقق می شود و رمز موفقیت کشور توجه به توصیه های امام و اطاعت محض از رهبر معظم انقلاب است.
وی افزود: بعد از پیروزی شکوهمندانه انقلاب اسلامی همه توطئه ها و دسیسه ها علیه ایران شروع شد اما با درایت امام و جان فشانی شهدا کشورمان سربلند بیرون آمد.
حجت الاسلام آل‌هاشم با اشاره به موج سواری دشمن در جریان نا آرامی‌های اخیر کشور عنوان کرد: در قضایای اخیر عده‌ای که به‌ خاطر مشکلات معیشتی و طلب خود از برخی موسسات مالی اعتراض کرده بودند،دشمن از این فرصت سوء استفاده و اقدام به موج سواری علیه نظام اسلامی کرد.
امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: راه شهدا و هدف آن ها پایبندی به اسلام و حفظ ارزش های انقلاب است و ما باید حافظ و پاسدار انقلاب و ارزش های آن باشیم.
شهرستان هریس با حدود 70 هزار نفر جمعیت در 65 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
7227/6132/6183



انتهای پیام /*