تیم تخصصی برای پیدا کردن جعبه سیاه به محل سقوط هواپیما اعزام می شود



به گزارش ایرنا، عزیز فیلی عصر روز جمعه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا بر ضرورت پیدا کردن جعبه سیاه هواپیما تاکید کرد و افزود: با توجه به علائم و مشخصات جعبه سیا و تلاش صورت گرفته در روزهای قبل توسط کارشناسان و متخصصان به نظر می رسد به طور نسبی محل های احتمالی آن مشخص شده است.
وی تاکید کرد که نیروهای متخصص و امدادگران تلاش می کنند در کمترین زمان جعبه سیاه هواپیما را پیدا کنند.
فیلی در ادامه به جست و جوی تکاوران و امدادگران برای پیدا کردن بقایای پیکرهای جانباختگان سانحه هواپیمای تهران- یاسوج در سیزدهمین روز اشاره کرد و گفت:2 تیم از کوهنوردان جمعیت هلال احمر و تکاوران ارتش صبح امروز جمعه در شرایط سخت به ارتفاعات چهار هزار متری محل سقوط هواپیما اعزام شدند و در ساعت 10 امروز در قله پازن پیر فرود آمدند و مشغول جست و جو برای یافتن پیکر جانباختگان شدند.
وی اظهار داشت: با تلاش تکاوران و امدادگران امروز جمعه بقایای دیگری از پیکرهای جانباختگان میان صخره ها و تا شعاع 300 متری پایین تر از قله پازن پیر دنا یافت شد.
جانشین ستاد بحران استانداری کهگیلویه وبویراحمد افزود: نیروهای امدادی اعزامی در سیزدهمین روز از عملیات جست و جو برای یافتن پیکر جانباختگان سانحه هواپیمای تهران -یاسوج، موفق شدند سه محموله از بقایای پیکرهای این سانحه دلخراش هوایی را از ارتفاع چهارهزارمتری به پایین انتقال دهند.
عزیز فیلی اظهار داشت: 2 محموله از بقایای این پیکرها مربوط به روزهای گذشته بود که توسط تیم های امدادی و نجات کوهستان هلال احمر و تکاوران ارتش در منطقه تجمیع شده بودند.
وی گفت: برخی از بقایای یافت شده توسط نیروهای امدادی نیز پیکرهای بودند که میان صخره های کوه و بر روی برف های کم عمق پیدا شده است.
فیلی ابراز داشت: محموله های یافت شده از بقایای پیکر جانباختگان به نسبت گذشته سالم تر و تا حدودی کامل تر بودند.
وی گفت: بقایای پیکرهای یافت شده که در روزهای قبل توسط تیم های کوهستان و نیروهای امدادی تجمیع شده بودند و امکان حمل آنها از طریق زمینی به دلیل شرایط نامساعد جوی وجود نداشت امروز توسط بالگرد به سی سخت انتقال داده شدند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: هم اینک هیچ جسد و یا بقایایی از پیکرهای جان باختگان در محل سانحه و محدوده ارتفاعات پازن پیر در دسترس نیست و مابقی پیکرها زیر عمق 2 تا سه متری برف هستند که در صورت مساعد شدن هوا تلاش نیروها برای یافتن این اجساد با جدیت ادامه می یابد.
روزهای پنجشنبه و چهارشنبه گذشته تلاش عوامل و نیروهای امدادی برای اعزام به ارتفاعات دنا و آغاز عملیات جست و جو پیکر جانباختگان سانحه هواپیمای تهران- یاسوج به دلیل شرایط نامساعد جوی بی‌نتیجه مانده بود.
ارتفاع برف در کوه دنا، گردنه بیژن و محل سقوط هواپیمای تهران – یاسوج حدود سه متر گزارش شده است.
هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد هوای روزهای شنبه و یکشنبه هفته آینده را برای انجام عملیات جست و جو مساعد پیش بینی کرده است.
در روزهای گذشته در چند مرحله قسمت هایی از پیکرهای جانباختگان سانحه هوایی تهران یاسوج پیدا و برای احراز هویت به پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد منتقل شدند.
پرواز شماره 3704 هواپیمای آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز یکشنبه 29 بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع ای تی آر 72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس خبر سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم اعلام شد.
لاشه هواپیما 48 ساعت پس از سقوط پیدا شد .
از عملیات جست و جو و انتقال پیکر جانباختگان باوجود نامساعد بودن هوا ،سیزده روز می گذرد.
3016/1662



انتهای پیام /*