1300 خانواده نیازمند قمی زیر پوشش کمیته امداد توانمند شدند



به گزارش ایرنا، اکبر میرشکار در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم در مصلای قدس این شهر توانمندسازی خانواده های تحت پوش برای خارج کردن آنها از چرخه فقر را هدف و ماموریت اصلی کمیته امداد است و تاکید کرد: با توانمندسازی خانواده های تحت پوشش کمیته امداد به دنبال به حداقل رساندن ماندگاری خانواده های تحت پوشش در کمیته امداد هستیم.
وی افزود: شناسایی، آموزش و پرداخت تسهیلات به مددجویان و همچنین نظارت بر اشتغال خانواده ها از جمله اقدام های مهم کمیته امداد برای اشتغال زایی است و سالانه 1200 تا 1500 تن از افراد تحت پوشش از این طریق صاحب شغل شده و از چرخه کمیته امداد قم خارج می شوند.
میرشکار با بیان اینکه در کمیته امداد امام خمینی قم نزدیک به 20 هزار خانواده با جمعیتی حدود 35 هزار تن را تحت پوشش دارد ، گفت: از این تعداد، 15 هزار و 300 خانواده به صورت مستمر از همه خدمات کمیته به ویژه از مستمری ماهانه بهره مند و به حدود 5 هزار خانواده به صورت تک خدمتی و یا چند خدمتی ، ارائه خدمات می شود.
وی ادامه داد: حدود 11 هزار تن مددجو در قم بالای 60 سال سن دارند، 3500 تن دانش آمور، 770 تن دانشجو و 1200 نفر دارای بیماری خاص هستند که کمیته امداد به آنان خدمات ارائه می کنند.
میرشکار با تاکید بر اینکه کمیته امداد به دنبال رفع حداقل نیازهای خانواده های تحت پوشش خود است گفت: علاوه بر مستمری ماهانه که از ابتدای سال 96 بعد از چند سال این مستمری سه برابر شد، 25 هزار کارت درمان در صادر شده که بر اساس آن تمام خدمات درمانی همه افراد نیازمند تحت پوشش به صورت رایگان انجام می شود به گونه ای که در 10 ماه گذشته حدود 100 میلیارد ریال برای خدمات درمانی کمیته امداد قم هزینه شده است.
وی تامین مسکن را یکی دیگر از خدمات کمیته امداد امام خمینی(ره) دانست و گفت: 1300 خانواده تحت پوشش مسکن ندارند و با شرایط سختی دست به گریبان هستند که با توجه به گران بودن خرید مسکن امکان پاسخگویی سریع این نیاز مددجویان وجود ندارد.
میرشکار، ساخت مسکن برای مددجویان را زمان بر و خرید مسکن را نیز هزینه بردار دانست و افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) قم سالانه 150 مسکن را برای مددجوبان تحت پوشش خریداری می کند به طوری که در یازده ماه گذشته 125 مسکن خریداری و برای هر مسکن 450 میلیون ریال وام بلاعوض داده شده است.
وی پرداخت کمک هزینه ازدواج را از جمله دیگر خدمات کمیته امداد دانست و گفت: 30 تا 50 میلیون ریال کمک به جوانان در شرف ازدواج تحت پوشش این کمیته داده می شود که بر این اساس به 700 تن از جوانان تحت پوشش طی 10 ماه گذشته کمک هزینه ازدواج پرداخت شده است.
میرشکار پرداخت وام قرض الحسنه برای رفع گرفتاری خانواده های نیازمند را از دیگر خدمات کمیته امداد امام خمینی قم برشمرد و ادامه داد: از 10 تا 50 میلیون وام قرض الحسنه پرداخت می شود که هزینه این صندوق با توجه به کمک های مردمی و خیران استان است که بدون سود به مددجویان و نیازمندان خدمات ارائه می دهد.
وی با اشاره به اقدامات فرهنگی کمیته امداد برای بالا بردن بینش دینی و اعتقادی خانواده های تحت پوشش اظهار داشت: در 10 ماه نخست امسال 1500 خانواده به مشهد و 800 خانوده نیز به کربلا اعزام شدند.
وی قم را رتبه اول کشور در کمک های مردمی اعلام کرد و گفت: در 11 ماه گذشته 310 میلیارد ریال توسط مردم و خیران استان قم به کمیته امداد در قالب صدقات، اکرام، زکات و کمک های مبتنی بر نیاز، داده شده که تمام این کمک ها به نیازمندان اهدا شده است.
مدیرکل امداد امام خمینی(ره) قم تاکید کرد: تمام کمک های مردمی با دقت و در کوتاهترین زمان برای رفع نیاز مددجویان و مستضعفان هزینه شده است و ریالی از آن برای امور اداری کمیته امداد هزینه نمی شود.
7404/ 6133/



انتهای پیام /*