2خبر از شهرهای بهاباد و ندوشن استان یزد



امام جمعه بهاباد به چهلمین سال تاسیس کمیته امداد امام خمینی( ره) و آغاز هفته احسان و نیکوکاری در اسفند ماه اشاره کرد و گفت : تاسیس کمیته امداد یکی از اقدامات ارزشمند حضرت امام( ره) است .
حجت الاسلام علی اکبر ابراهیمی بشکانی در خطبه های این هفته نماز جمعه با سفارش نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و ترک محرمات و گناهان به 14 اسفند سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اشاره کرد و افزود: کمک به هم نوع و نیازمندان نباید فراموش شود.
وی خاطرنشان کرد : ترویج و نهادینه شدن فرهنگ احسان و نیکوکاری و فرهنگ کمک به همنوعان در جامعه امری ضروری است که باید نهادینه شود.
وی با تسلیت سالروز وفات حضرت ام البنین(س)و گرامی داشت سالروز تکریم مادران و همسران شهدا اظهار کرد : همسران شهدا با تربیت یادگاران همسران خود، آن‌ها را برای انقلاب و دوران شکوفایی این سرزمین آماده می‌کنند و چه‌ بسا همسرانی که خود دارنده رتبه‌ های علمی و سیاسی در کشورند و فرزندان آن‌ها هم با الگو گرفتن از پدران شهید خود در شکوفایی کشور سهیم شده‌اند.
وی با اشاره به اینکه مادران و همسران شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس و پس از آن، حماسه‌های جاویدی ساختند که قلم توانایی نوشتن آن‌ را ندارد و تاریخ همیشه از آن یاد خواهد کرد، افزود: اگر ایثار و شهامت، شجاعت، صبر و استقامت این شیرزنان ایران‌زمین نبود، خدا می‌دانست چه بر سر نهال نوپای انقلاب می‌آمد.
خطیب جمعه بهاباد به هشتم اسفند سالروز تاسیس نهاد امور تربیتی اشاره کرد و گفت : تاسیس این نهاد اقدامی ارزشمند از سوی شهیدان رجایی و باهنر بود.
وی با بیان اینکه امور تربیتی باید روح دانش آموزان را بپروراند، یادآور شد: این نهاد در رشد اخلاقی و اجتماعی دانش آموزان نقش قابل توجهی دارد.

**
امام جمعه موقت ندوشن هم با تاکید بر تقویت بنیه نظامی ایران در مقابل تهدیدات دشمنان گفت: پیشرفت های نظامی، تسلیحاتی و فناوری ساخت موشک های دوربرد توسط جمهوری اسلانی ایران، دشمنان را به وحشت انداخته است.
حجت الاسلام سید علی طباطبایی در خطبه های نماز جمعه این هفته ندوشن افزود: هر چند قدرت ما سلاح ایمان است و هیچگاه جنگ طلب نبوده و نیستیم ؛ اما باید از نظر تجهیزات نظامی مجهز باشیم تا در مواقع لزوم بتوانیم از خود دفاع کنیم.
وی با اشاره به دیدار جمعی از علمای سوریه با رهبر معظم انقلاب اسلامی، عزت و عظمت نظام جمهوری اسلامی ایران را نشات گرفته از مقاومت ملت ایران در مقابل استکبار، تحت رهبری های معظم له دانست.
وی ذلت برخی از کشورها را ناشی از ذلت و کرنش رهبران آنان در مقابل استکبار و ابرقدرت های برشمرد و اظهار داشت: دشمنان در 40 سال اخیر علی رغم توطه های متعدد نتوانستند کاری از پیش ببرند به خاطر مقاومت ملت و حضور آنان در صحنه بوده است.
گرامی داشت سالروز وفات ام البنین (س) در پیش بودن ولادت با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و گرامی داشت روز مادر، تاکید بر کمک به نیازمندان با شرکت در جشن نیکوکاری از دیگر محورهای خطبه های نماز نماز جمعه این هفته ندوشن بود.
9877/ 2047/



انتهای پیام /*