اهدای 4عضو در کهگیلویه وبویراحمد به بیماران نیازمندجان دوباره بخشید



غلامعباس سبز روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 2 کلیه، کبد و پانکراس مرحومه زینب صولتی خوب با 26 سال سن در یاسوج که به سبب سانحه دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت خانواده به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.
وی افزود: تیم جراحی پیوند اعضای بیمارستان نمازی شیراز با حضور در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج ، اعضای مرحومه صولتی خوب را پس از خارج کردن از بدن وی برای پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان ابن سینای شیراز انتقال دادند.
وی عنوان کرد: در سال جاری این نوزدهمین مورد اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در کهگیلویه و بویراحمد است.
اهدای اعضای بیماران مرگ مغزی در این استان از سال 1390 تاکنون جان 440 نفر را نجات داده است که از این تعداد 400 نفر هنوز زنده هستند.
تاکنون 475 عضو شامل کلیه، کبد و قرنیه از بیماران مرگ مغری در کهگیلویه و بویراحمد برداشت شده است.
امسال و پیش از این مورد 18 اهدای عضو در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده که 65 عضو برداشت و 60 مورد آن به بیماران نیازمند پیوند داده شده است.
بیش از پنج هزار نفر از مردم نوع‌دوست استان فرم اهدای عضو بعد از مرگ را تکمیل کرده‌اند.
براساس آمارها سالانه بین پنج تا هشت هزار مرگ مغزی در ایران رخ می‌دهد و روزانه بین هفت تا 10 نفر به دلیل نرسیدن عضو جان می‌سپارند.
این آمار حاکی است که روزانه 20 بیمار مرگ مغزی در کشور بدون اهدای اعضای بدن خود می‌میرند.
براساس گزارش‌های انجمن اهدای عضو ایران در هر ۱۰ دقیقه یک نفر به لیست انتظار دریافت عضو اضافه می‌شود، در هر ۷۰ دقیقه یک نفر در کشور با مرگ مغزی جان خود را از دست می‌دهد، در هر ۲ ساعت یک بیمار نیازمند به پیوند، جان خود را از دست می‌دهد و در هر ۱۲ ساعت یک بیمار در ایران موفق به دریافت عضو حیاتی می‌شود و به زندگی بازمی‌گردد.
این آمارها نشان می‌دهد فرهنگ اهدای عضو باید بیش از پیش گسترش یابد تا شمار بیشتری از هموطنان بتوانند شانس دوباره‌ای برای زندگی داشته باشند.
9868/1662



انتهای پیام /*