شهردار مشهد: شورای شهر ابزار دفاع از حقوق شهروندان است



قاسم تقی زاده خامسی روز شنبه در ‘همایش تدوین منشور حقوق شهرنشینی’ در مشهد افزود: استفاده از امکانات شهری و شفافیت حق مردم می باشد و در این میان شهرهوشمند راه رسیدن به حقوق شهروندی در این مجموعه است.
وی به جمعیت 3.5 میلیون نفری مشهد اشاره و بیان کرد: یک میلیون و 200 هزار نفر فقیر و افراد فاقد امکانات در حاشیه این شهر زندگی می کنند که باید سرانه فضای سبز و امکانات رفاهی و تفریحی برای این اقشار مانند دیگر اقشار برخوردار تامین شود.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد نیز در این همایش گفت: آماده شدن فرد برای جامعه پذیری به این بستگی دارد که به نقش شهروندی خود در جامعه آگاه باشد و فقدان این موارد به سوءتفاهم بین شهروند با جامعه می انجامد.
محمدرضا حیدری افزود: وقتی انتظارات افراد در جامعه برآورده نشود شخص دچار ناراحتی و سوءتفاهم می شود. حقوق و تکالیف باید به نحو احسن بین جامعه شهروندان یک ارتباط دوسویه برقرار کند که در این راستا سازمانهای مردم نهاد می توانند موثر باشند.
وی بر لزوم پاسخگویی شهرداری به شهروندان در خصوص هوای پاک نیز تاکید و بیان کرد: شهروندان باید روحیه پرسشگری داشته و به حق و حقوق خود آگاه باشند زیرا این امر به کاهش تخلفات می انجامد. اگر مردم ساکت باشند و از حق خود دفاع نکنند دستیابی به حقوق شهروندی ممکن نخواهد بود.
3221/1858



انتهای پیام /*