کارگاه آموزشی گردشگری برای تاکسیرانان نوشهری درآستانه نوروز



رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نوشهر روز شنبه در حاشیه برگزاری این کارگاه آموزشی به خبرنگارایرنا گفت :‌ با توجه به آنکه رانندگان تاکسی نخستین قشری هستند که بیشترین برخورد را با مسافران و گردشگران نوروزی دارند به همین خاطر این کارگاه با هدف چگونگی برخورد با گردشگران در این شهر برگزارشد.
مهدی اسحاقی افزود :‌ براساس تجربه سال های گذشته مسافران و گردشگران زیادی بدون خودروی شخصی به این شهرستان سفر می کنند بنابراین برای آشنایی به جاذبه های گردشگری ، مناطق دیدنی و بهره مندی از این مزیت های الهی نیاز به راهنمایی دارند که رانندگان در این حوزه نقش موثری دارند.
رئیس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری نوشهر ، نحوه برخورد صحیح با گردشگر ، ارائه اطلاعات درست و پیشنهاد بازدید از مکان های تاریخی ، گردشگری و تفریحی ‌به مسافران از دیگر محورهای برگزاری این کارگاه آموزشی بیان کرد.
اسحاقی گفت : مساله مهم تر آنکه برگزاری این کارگاه آموزشی جزو راهبردهای سازمان تاکسیرانی و سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری است و ضمن آنکه حمل و نقل یکی از زیرساخت های بسیار مهم گردشگری می باشد.
وی با بیان آنکه دستکم 318 راننده تاکسی در این کارگاه های آموزشی تا پیش از سال نو آموزش های لازم را از سوی استادان حوزه گردشگری فرامی گیرند ، ابراز امیدواری کرد که با این کار بتوان زمینه رضایت مندی و ماندگاری بیشتر مسافران را برای رونق اقتصادی منطقه فراهم نمود.
شهرستان نوشهر از جمله شهرهای گردشگری است که با داشتن راه ارتباطی دریایی به باکو مرکز کشور آذربایجان، آستاراخان، اکتاو و ارتباط هوایی از طریق فرودگاه و جاده کندوان به پایتخت کشور بهترین زمینه ارتباط شهرهای استان مازندران را با سایر نقاط کشور فراهم ساخته است.
در زمینه جاذبه های گردشگری ، ساحل زیبا، جنگلهای مشرف به شهر، منطقه خوش آب و هوای چلک و هیروات که بلندترین قله مشرف به شهرستان نوشهر است و نیز مجتمع فرهنگی سیاحتی کندلوس، دیوچشمه کجور، بوستان جنگلی سی سنگان، دریاچه خضر نبی و تعداد زیادی بقاع متبرکه از جمله منابع دیدنی این شهرستان ‎ 130هزارنفری محسوب می شود.
براساس آمار منابع رسمی ، شهرستان نوشهر در نوروز سال 96 پذیرای دست کم 2 میلیون و 100 هزار مسافر اقامت درشب بود.
7078 /1602/1899



انتهای پیام /*