تاکید استانداربر مردم مداری و سلامت اداری در شهرداری های مازندران



به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، محمد اسلامی روز یکشنبه در همایش شهرداران و شورای سازمان همیاری شهرداری های استان افزود : شهرداران با ایده های خلاقانه و کارآمد در راستای توانمند سازی شهرداری ها برای ارایه خدمات شایسته تر اهتمام نمایند.
وی با اشاره به این که باید با اجرای طرح های خلاق با بهره گیری از همه ظرفیت ها، سازندگی و تمدن سازی در شهرها صورت گیرد، گفت : بافت های فرسوده از جمله ظرفیت هایی است که شهرداری ها می توانند در جهت احیای فضای شهری، پویایی فرهنگی، تقویت اشتغال و … با اجرای پروژه های موثر استفاده کنند.
مقام عالی دولت در استان با تاکید بر ضرورت ارتقا وضعیت شهرهای مازندران، یاد آور شد: با زیباسازی حریم رودخانه ها، ظرفیت جنگل ها، سواحل و … می توان شهرها به مقاصد و کانون حضور گردشگران تبدیل نمود.
اسلامی بر تلاش برای جذب مالیات بر ارزش افزوده در مجموع تا یکهزار میلیارد تومان برای شهرداری ها و ایجاد درآمدهای پایدار تاکید کرد و گفت : درآمد یاد شده باید صرف عمران شهری شود و شهرداری ها برای هزینه کرد آن باید برنامه داشته باشند.
وی با بیان این که شهرداران برای مدیریت شهری باید برنامه داشته باشند ، افزود : شهرداران با ایده های خلاقانه و کارآمد در راستای توانمند سازی شهرداری ها برای ارایه خدمات شایسته تر اهتمام نمایند.
استاندار مازندران بر جلب و جذب سرمایه گذاران دارای اهلیت از سوی شهرداری ها تاکید کرد و اظهار داشت : رونق دادن به ساخت و سازهای تمدن ساز شهری با جلب همه ظرفیت ها ممکن می شود.
وی به ارایه خدمات مطلوب شهری بویژه دست یابی به شهری پاک برای زیست مردم اشاره کرد و ابراز داشت : طرح تفکیک زباله از مبدا به جد در دستور کار قرار گیرد و زباله تر در منزل تعیین تکلیف شود.
استاندار مازندران با اشاره به این که در اجرای پروژه های فاضلاب در استان عقب هستیم و لازم است پساب فاضلاب ها برای آبیاری فضای سبز در اختیار شهرداری ها قرار گیرد ، گفت : سال 97 سال شتاب بخشی به اجرای پروژه های فاضلاب شهری باشد.
اسلامی بر نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و شهری در راستای خروج از آلایندگی هم تاکید کرد و یاد آور شد: اتصال ناوگان متروی تهران به مازندران، توسعه آزاد راه ها، اتصال راه آهن برقی به ساحل و راه اندازی تراموای شهری در طرح یکپارچه مازندران به عنوان کلانشهر لحاظ شود.
نماینده عالی دولت در مازندران ، بر مردمداری و سلامت اداری در شهرداری ها و مجموعه ادارات تاکید نمود و عنوان داشت: ساختار کیفی نیروی انسانی ارتقا یابد و برون سپاری خدمات تقویت شود.
اسلامی هماهنگی کامل شهرداری ها و شوراها و تعامل و همکاری قوی با دستگاه های اجرایی موثر در پیشبرد امور را بسیار مهم دانست و یاد آور شد: وحدت و یکپارچگی از نیازهای اصلی مازندران در مسیر توسعه است. باید از تفرقه و تشتت به شدت پرهیز کنیم.
در آغاز این جلسه شهرداران گزارشی از روند ساماندهی پسماند، اجرای طرح تفکیک زباله از مبداء، خدمات نوروزی، طرح های سرمایه گذاری، زیباسازی فضای شهری، معابر و ورودی شهرها و توسعه فضای سبز ارایه دادند.
7330/1654



انتهای پیام /*