اجرای مانور دریایی جستجو، نجات و اطفاء حریق شناورهای مسافری در بندر چارک



به گزارش ایرنا، قاسم عسکری نسب عصر دوشنبه در حاشیه پایان این مانور به خبرنگاران اظهار داشت: ارتقاء سطح ایمنی تردد شناورهای مسافری، ارزیابی میزان آمادگی واحد های دریایی، سنجش میزان توانایی و مهارت پرسنل در اجرای عملیات، کشف نقاط قوت و ضعف، ارزیابی وضعیت برقراری ارتباط و تعامل با ارگان های دریایی همکار از جمله اهداف برگزاری این مانور است.
وی اضافه کرد: تعداد 200 نفر از دریانوردان و شرکت های فعال در زمینه آموزش و جابجایی مسافر با مشارکت ارگان های مرتبط دریایی با کمک شناور پیشرفته امداد و نجات و 2 دستگاه خودرو آتش نشانی و یک واحد آمبولانس در این مانور حضور داشتند.
بندر چارک در ساحل خلیج فارس، مرکز بخش شیبکوه شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است و حدود 6 هزار نفر جمعیت دارد.
شهرستان بندرلنگه در 240 کیلومتری غرب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.
استان هرمزگان با برخورداری از 14 جزیره، افزون بر 10 بندر مسافری و بزرگترین ناوگان سفرهای دریایی به عنوان پایتخت مسافرت هایی دریایی ایران زمین شناخته می شود که نیمه دوم هر سال با مساعد شدن آب و هوا، میلیون ها مسافر و گردشگر به شهرهای ساحلی این استان مسافرت کرده و در مسیرهای بین سرزمین اصلی و جزایر خلیج فارس، سفر دریایی را تجربه می کنند.
بیش از17 میلیون نفر سفر دریایی دتا پایان بهمن ماه امسال در بندرهای استان هرمزگان به ثبت رسیده که در همسنجی با سال گذشته 2 و 5 دهم درصد افزایش داشته است.
7198/ 6048
* آگاهی از آخرین اخبار استان در کانال تلگرام ایرنا هرمزگان
* لینک جستجو کانال: irnabandarabas@
*ایمیل: irna.hormozgan@yahoo.com



انتهای پیام /*