جعل خبر یک موضوع طبیعی است



به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، پدرام الوندی روز دوشنبه درهمایش ملی رسانه ها و فناوری های اطلاعاتی در خدمت کاهش خسارات بلایای طبیعی در محل دانشگاه علامه طباطبایی با عنوان نشست اخبار جعلی و شایعات رسانه ای در مواجهه با بلایای طبیعی افزود: در نشر این دروغ گفتن، مخاطبان هم در گیرهستند و با توجه به قدرتی که دارند و رسانه ها خودشان را کنار شهروندان قرار می دهند حرفشان شنیده می شود.
وی ادامه داد: در تولد خبرهای جعلی روزنامه نگار هم شرکایی پیدا کرده اند که باید از این اقدام جلوگیری کنند چون جعل خبر کار درستی نیست.

** در روزنامه نگاری دولتی مانده ایم
حسین افخمی مدیر گروه روابط عمومی دانشکده ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی نیز گفت: متاسفانه ما در روزنامه نگاری دولتی مانده ایم این در حالی است که همه از این موضوع عبور کرده اند.
وی تصریح کرد: تشکل حرفه ای با ارائه آموزش مداوم و کمک کردن احزاب سیاسی برای بالا بردن آگهی و دانش روزنامه نگاران می تواند در این موضوع تاثیرگذار باشد.
افخمی اضافه کرد: تا تکلیف مطبوعات، خبرگزاری ها و صدا و سیما را مشخص نکنیم نمی توانیم در فضای مجازی فعالیت کنیم، البته باید گفت وسایل ارتباط جمعی باید مدافع قانون باشند.
وی با بیان اینکه من بحران را معادل سرگردانی می دانم، اظهار داشت: هرجا سرگردانی هست بحران نیز وجود دارد و معتقدم که روزنامه نگاری ایران سال هاست که در بحران است.
وی اضافه کرد: هیچ روزنامه نگاری دولتمرد نیست و در واقع سانسور یک خبر کشتن یک جامعه است.
افخمی همچنین تاکید کرد که بزرگترین مشکل اخبار جعلی این است که ما در فضای مجازی هویت را نمی توانیم تشخیص دهیم.
همایش ملی رسانه ها و فناوری های اطلاعاتی در خدمت کاهش خسارات بلایای طبیعی در محل دانشگاه علامه طباطبایی به مدت یک روز با حضور جمعی از اساتید دانشگاه، اسماعیل نجار رییس سازمان مدیریت بحران، سیدضیا هاشمی مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامس و نصیری قیداری دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو حضور دارند.
در این همایش چهار پنل تخصصی ‘ مدیریت بحران از منظر آموزشی و اجتماعی، پنل رسانه های اجتماعی، ارتباطات ریسک، ارتباطات بحران ، پنل رسانه های جدید و ارتباطات ریسک و ارتباطات بحران و پنل اخبار جعلی و شایعات رسانه ای در مواجهه با بلایای طبیعی نیز برگزار شد.
اجتمام *1724* ٧٢٦٨



انتهای پیام /*