طرح گفت و گوی ملی خانواده با هدف تقویت این نهاد در حال اجراست



به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار شامگاه دوشنبه در دیدار با نمایندگان احزاب سیاسی استان قزوین با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) افزود: تقویت خانواده یکی از محورهای مهم فعالیت های دولت دوازدهم در حوزه اجتماعی است که علاوه بر قرار داشتن در سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری از تکالیف معاونت امور بانوان ریاست جمهوری نیز به شمار می رود.
وی اضافه کرد: محوریت خانواده به عنوان کانون تعالی و رشد در نزد همه دنیا مورد توجه قرار دارد و هرچقدر جوامع آسیب های اقتصادی و اجتماعی بیشتری را متوجه می شوند بیشتر به اهمیت این نهاد بیشتر پی می برند.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده با بیان نباید اجازه دهیم تا خانواده ها سلامت خود را از دست بدهند،ادامه داد: خانواده سالم تعاریف خاصی دارد و در آن عشق و تعالی وجود دارد.
ابتکار با بیان اینکه برآوردها نشان می دهد زمان گفت و گوی بین خانواده ها به شدت کاهش یافته است،افزود: به اعتقاد صاحب نظران کاهش زمان گفت و گو یکی از معضل های مهم اجتماعی امروز جامعه ما به شمار می رود و البته اختصاص به ایران هم نداشته و در همه دنیا، صنعتی شدن و توسعه شبکه های اجتماعی این وضعیت را پیش آورده است.
وی با بیان اینکه در سال های گذشته در خانواده ها 2 ساعت گفت و گو می شد و اکنون این رقم به 10 دقیقه رسیده است،افزود: کاهش گفت و گو یکی از آسیب های بزرگ خانواده به شمار می رود.
ابتکار همچنین گفت: علاوه بر طرح گفت و گوی ملی خانواده، گفت و گوی بین نسلی را به عنوان زیرمجموعه گفت و گوی خانواده قرار داده ایم و برای آن طرح و برنامه مشخصی نیز در نظر گرفته ایم.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: احزاب کارکردهای بسیار مهمی دارند و بهره گیری از آنها را نباید تنها به زمان انتخابات محدود کرد.
وی اظهارکرد: احزاب باید در حل مسایل و مشکلات کشور در حوزه های اجتماعی نیز با سنجه صحیح شرایط کشور، بکوشند.
ابتکار، کمک به پیشبرد طرح گفت و گوی ملی خانواده را یکی از مسئولیت ها برای احزاب دانست و گفت: قزوین یازدهمین استانی است که این طرح در آن کلید می خورد.
وی اضافه کرد: امیدواریم با همکاری احزاب و بهره گیری از توانمندی های آنها برای صیانت از خانواده و توجه به نیازهای آینده اقدام کنیم.
مسئول اداره نشست های گفت و گوی ملی خانواده نیز در این جلسه با بیان اینکه این طرح از استان سیستان و بلوچستان آغاز شده است،افزود: قزوین یازدهمین استان کشور است که این طرح در آن پیش خواهد رفت.
علی حکمت گفت: امیدواریم با کمک این طرح و با بهره گیری از ظرفیت ها و توانمندی های کشور در حوزه های مختلف، برای رفع مشکلات و آسیب های موجود در خانواده ها گام های اثرگذاری برداشته شود.
معاون رییس جمهوری در امور بانوان و خانواده از صبح امروز دوشنبه به قزوین سفر کرده است.
بازدید از نمایشگاه توانمندی های زنان قزوینی، بازدید از طرح اشتغالزایی زنان روستایی، بازدید از مرکز توانبخشی بهزیستی، حضور در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) و شرکت در شورای اداری استان از جمله برنامه های سفر یکروزه ابتکار به قزوین بودند.
6101*3013



انتهای پیام /*