فرمانده سپاه بانه: حضرت فاطمه (س) الگوی همه زنان مسلمان است



به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ یوسف معروفی عصر سه شنبه در آیین جشن میلاد کوثر و فرا رسیدن روز مادر اظهار کرد: دانش معنوی و تقوای حضرت فاطمه (س) و توجه ویژه آن حضرت به قرآن کریم، ایشان را به یک زن برجسته در اسلام تبدیل کردند.
وی با اشاره به نقش و اهمیت قرآن کریم در زندگی حضرت فاطمه (س) افزود: این بانوی بزرگوار و پرورش یافته بنی مکرم اسلام (ص) تمام آیات قرآن را که می آموخت برای فرزندان بزرگوارش امام حسن و امام حسین (ع) قرائت می کرد و عمر پر برکت ایشان همواره با قران کریم مانوس بود.
سرهنگ معروفی تاکید کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) همواره از امام و ولی امر زمان خویش حمایت می کردند و در طول عمر کوتاه شان از حامیان اصلی ولایت بود که مشقت های زیادی در راه اهدافش متحمل شدند.
وی به نقش زنان در انجام امر به معروف و نهی از منکر نیز اشاره کرد و یادآور شد: زنان همانند مردان باید به ترویج ارزش های الهی بپردازند و در عرصه امر به معروف و نهی از منکر پیشقدم باشند چرا که انجام این دو فریضه نقش مهمی در جامعه اسلامی دارد.
یک مدرس دانشگاه و حوزه نیز در این آیین در سخنانی به اهمیت رعایت حجاب اشاره کرد و گفت: زنان و مردان برای حفظ و صیانت از جامعه اسلامی باید حجاب را رعایت کنند و ترویج امر به معروف و نهی از منکر را سرلوحه امور خود قرار دهند.
حجت الاسلام علی فلسفی اضافه کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) بزرگ بانوی اسلام آنچه را که در زندگی فردی و اجتماعی مراعات کردند آیین نامه زندگی براساس آیات مبارک قرآن کریم است.
وی یادآور شد: زنانی که در خانه فرزندان نوجوان و جوان دارند باید حجاب اسلامی را رعایت کنند و سعی کنند در حضور فرزندان خود لباس مناسب بپوشند و حیا و حجاب را در محیط خانه حفظ کنند.
حجت الاسلام فلسفی اضافه کرد: آسیه همسر فرعون، حضرت خدیجه (س)، حضرت فاطمه زهرا (س) و حضرت مریم (س) به ایمان کامل رسیدند که حضرت فاطمه (س) دخت نبی مکرم اسلام (ص) سرآمد همه این بانوان بزرگ و الگویی بی بدیل برای زنان در عرصه های مختلف هستند.
برگزاری آیین مولودی خوانی در مدح حضرت فاطمه (س) از دیگر برنامه های مراسم جشن میلاد کوثر و فرا رسیدن روز مادر در شهر بانه بود.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
7469/9102
انتهای پیام /*



انتهای پیام /*