حجم بالای کار از عوامل فساد در شهرداری ها است



به گزارش ایرنا سید علی میرنجاتی چهارشنبه در حاشیه بیست و دومین نشست معاونان برنامه ریزی و توسعه کلانشهرهای کشور در اهواز در جمع خبرنگاران با اشاره به بالا بودن تراکم نیروی انسانی در شهرداری ها و ارتباط آن با فساد اداری اظهار کرد: اگر نیروی اضافی در شهرداری وجود دارد باید شرایط خروج آنها از شهرداری و دسترسی به کار جدید ایجاد شود.
وی ادامه داد: شاخص تعریف کلانشهر برای شهرهای کشور وجود جمعیت بیش از یک میلیون نفر است ولی ما در مجمع به سایر شاخص ها برای تعریف کلانشهر توجهی نکردیم.
میرنجاتی با بیان اینکه کلانشهر اهواز در حوزه هایی مانند فضای سبز و عمران شهری پیشرفت خوبی داشته گفت: پس از جنگ تحمیلی، یکی از دلایلی که شهرداری اهواز نتوانسته به درآمدهای پایدار دست یابد چالش اشتغال جوانان و بیکاری بوده، که بهبود این امر نیازمند یاری دولت و شهروندان است.
وی افزود: در سه دهه گذشته درآمد شهرداری ها بر پایه عوارض ساخت و ساز استوار بوده است و کاهش ساخت وساز در سال های گذشته بر درآمدهای شهرداری تاثیر مستقیم داشته است.
میرحاجتی با اشاره به اینکه بالع بر یکهزار و 200 شهرداری در کشور وجود دارد گفت: 73 درصد جمعیت کشور شهرنشین و 27 درصد ساکن روستا هستند.
وی درخصوص آمار بالای شاغلان در شهرداری ها افزود: حدود 350 هزار نفر در شهرداری های کشور مشغول ارایه خدمات به شهروندان هستند. در گذشته بیشتر امور خدماتی به صورت امانی صورت می گرفت اما رویکرد برنامه چهارم تا ششم توسعه، بر برون سپاری کارها است.
میرحاجتی با تاکید براینکه شهرداری ها باید چابک و کوچکتر شوند گفت: این از برنامه های مشترک وزارت کشور و مجمع شهرداری کلانشهرها است و در اصلاح ساختار جدید شهرداری به این امر توجه شده است.
بنابراین گزارش، بیست و دومین نشست معاونان برنامه ریزی و توسعه کلانشهرهای کشور روز چهارشنبه با حضور مدیران ارشد سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، دبیرخانه شهرداران کلانشهرهای کشور و معاونان برنامه ریزی و توسعه کلانشهرهای تهران، اراک، مشهد، رشت، زاهدان،اهواز در اهواز برگزار شد.
9887/ 6037



انتهای پیام /*