فرهنگ شهید و شهادت مانع بزرگ مقابله با ترفندهای دشمنان نظام است



به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدمحمد حسینی شاهرودی عصر چهارشنبه در آستانه فرا رسیدن 22 اسفند روز شهید در دیدار با کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان اظهار کرد: بنیاد شهید به عنوان متولی خدمت به شهدا باید فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ترویج دهد.
وی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگ عزت و اقتدار است، افزود: تا وقتی که روحیه شهادت در جامعه وجود داشته باشد دشمن نمی تواند آسیبی به کشور وارد کند و ترفندها نقش بر آب می شود.
نماینده ولی فقیه در کردستان همچنین به اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران اشاره کرد و یادآور شد: بنیاد شهید در زمینه تحصیل فرزندان شهدا و ایثارگران تلاش های زیادی انجام داده و باید در زمینه اشتغال آنان نیز برنامه ریزی های اساسی انجام دهد.
آیت الله شاهرودی تاکید کرد: باید مسئولان استان و بنیاد شهید به عنوان متولی خدمت به شهدا و ایثارگران، برنامه ریزی های لازم برای ایجاد اشتغال مفید خانواده های ایثارگران را نیز فراهم کنند.
وی گفت: امکان جذب تمام فرزندان خانواده های شهدا در سیستم دولتی وجود ندارد بنابراین تلاش شود فرزندان شاهد به کارآفرینانی برای ایجاد اشتغال دیگران تبدیل شوند.
سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان نیز در این دیدار اظهار کرد: ترویج فرهنگ شهادت، زنده نگهداشتن یاد شهدا و حفظ آثار آنان و بالا بردن تعهدات جامعه نسبت به حرمت و منزلت شهدا و خانواده های آنان از جمله رسالت بنیاد شهید و امور ایثارگران است.
رضا نجفی افزود: در سال های اخیر بنیاد شهید تلاش های زیادی برای معرفی روز شهید انجام داده و اکنون 50 درصد اقشار جامعه با این روز آشنا هستند.
وی همچنین با اشاره به فعالیت ها و اقدامات انجام شده این نهاد در سال جاری گفت: یادواره شهدای ترور، تبلیغات محیطی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، گرامیداشت مناسبت های مختلف و دیدار با خانواده های معظم شهدا و ایثارگران از جمله این فعالیت ها است.
نجفی خدمات رسانی به بیش از 2 هزار دانشجو و یک هزار دانش آموز شاهد و ایثارگر، ایجاد 353 مورد اشتغال و اجرای طرح سپاس را از دیگر فعالیت های انجام شده بنیاد شهید در سال جاری اعلام کرد.
استان کردستان بیش از پنج هزار و 400 شهید والامقام تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.
22 اسفند سالروز تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران است و با عنوان روز شهید نامگذاری شده است.
7348/9102



انتهای پیام /*