والدین خطر الگوپذیری کودکان از بازی های رایانه ای را جدی بگیرند



به گزارش ایرنا سرهنگ علی محمدپور روز چهارشنبه در کارگاه آموزشی آشنایی با آسیب ها و تهدیدات فضای مجاری در شهرستان درمیان افزود: تصور بر این است که بازی های رایانه ای تنها برای سرگرمی کودکان ساخته می شود، اما دشمنان در این بازی ها اهداف خود را برای تضعیف باورهای اعتقادی کودکانمان گنجانده اند که باید والدین مراقب باشند.
وی با بیان اینکه خانواده‌ ها باید نسبت به بازی‌های انتخاب شده و در حال انجام توسط فرزندانشان توجه داشته باشند گفت: بازی‌ های رایانه ای خارجی که توسط کشورهای غربی طراحی و عرضه می شود، می‌تواند به عنوان ابزاری برای ترویج خشونت، انزوا و تخریب اعتقادات در کودکان باشد.
رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی یکی از موضوعاتی که کاربران فضای سایبری را تهدید می‌کند، انتشار اطلاعات خصوصی و خانوادگی آنها در این فضا عنوان کرد و افزود: بسیاری از بهره‌برداران از فضای سایبری، اطلاعی از روش‌های حفظ و حراست از اطلاعات خود ندارند و با ناآگاهی وارد فضای سایبری می‌شوند که زمینه را برای سوء ‌استفاده کلاهبرداران از اطلاعات آنان فراهم می کند.
وی تاکید کرد: والدین باید با روش‌های درست استفاده از فضای مجازی و حراست از اطلاعات خود آشنا شده و آن را به فرزندان خود نیز آموزش دهند تا گرفتار سودجویان در این فضا نشوند زیرا گاهی سودجویان در این فضا به برخی افراد ضربات زیان‌بار و غیرقابل جبران معنوی و اقتصادی می زنند.
سرهنگ محمدپور با تاکید بر اینکه فضای سایبری مهمترین ابزار دشمن در جنگ نرم است گفت: ترویج بی دینی، خرافه پرستی، تقابل با دین، گسترش فساد و فحشا، افزایش جرم و بزهکاری و در خطر قرار گرفتن حریم خانواده ها از تهدیدات مختلف اعتقادی، اخلاقی و اجتماعی جنگ نرم دشمنان در فضای مجازی است.
وی از مهمترین آسیب های فضای مجازی برای خانواده‌ها و فرزندان را اعتیاد اینترنتی دانست و افزود: برای جلوگیری از اعتیاد اینترنتی والدین از فرزندان خود در زمان استفاده از اینترنت مراقبت کنند و آگاهی های لازم را به آنان ارائه کنند.
وی یکی از مشخصه های رفتاری اعتیاد به اینترنت را پرخاشگری در نبود دسترسی به آن ذکر کرد و گفت: نمی توانیم جلوی حجم فضاهای مجازی و اینترنتی را بگیریم بلکه باید استفاده درست و اصولی از این فضا را مدنظر قرار دهیم.
رئیس پلیس فتا استان خراسان جنوبی اظهار کرد: گستردگی و حجم زیاد اطلاعات نادرست از سوی دشمنان در شبکه های مجازی برخی افراد را دچار بحران هویت شخصی، ملی و مذهبی می کند که اگر به آنان اطلاعات و آگاهی لازم داده نشود، در بلندمدت به هویت ملی و دینی ما ضربه می زند.
وی گفت: هتک حیثیت، نشر اکاذیب، تهدید و اخاذی، برداشت های غیرمجاز از حساب های بانکی و مزاحمت های اینترنتی از مهمترین جرایم در حوزه فضای مجازی است.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028



انتهای پیام /*