گرد و غبار عامل مهم مهاجرت شهروندان اهوازی است



به گزارش ایرنا ابراهیم نوشادی در حاشیه بیست و دومین نشست معاونان برنامه ریزی و توسعه کلانشهرهای کشور در اهواز در جمع خبرنگاران افزود: طبق تبصره ماده 6 قانون ارزش افزوده، یک درصد از محل فروش شرکت های آلاینده باید به شهرداری آن محل اختصاص یابد.
وی گفت:طبق محاسبات صورت گرفته شرکت های آلاینده در سال 95 باید 2هزار و 400 میلیون ریال عوارض آلایندگی به شهرداری اهواز پرداخت می کردند اما کل پرداختی آنها 290 میلیارد ریال بود.
معاون برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری اهواز یادآور شد: اگر دستگاه ها عوارض خود را پرداخت و به مسئولیت های اجتماعی خود عمل کنند بسیاری از مشکلات شهری حل می شود.
نوشادی درخصوص پیگیری صورت گرفته برای پرداخت عوارض آلایندگی گفت:نامه ای مبنی بر پیگیری مطالبات شهرداری به دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کشور ارسال شده اما حل این معضل به یک تعامل ملی نیاز دارد.
وی با اشاره به اینکه بالغ بر 71 درصد جمعیت کشور در شهرها زندگی می کنند اظهارکرد: هیچ ساختار دولتی در حد معاونت ریاست جمهوری و یا وزارتخانه برای پیگیری امور شهری وجود ندارد به همین جهت یک دهه پیش دبیرخانه شهرداری کلانشهرهای کشور تشکیل شد.
بر اساس بررسی انجام شده سهم صنعت در آلودگی هوای اهواز 60 درصد، خودرو 35 درصد و پنچ درصد سایر عوامل از جمله آتش زدن مزارع است؛ بیشترین میزان آلایندگی هوای اهواز در بخش صنعت مربوط به شرکت نفت و فعالیت فلرهای نفتی است.
بنابراین گزارش، بیست و دومین نشست معاونان برنامه ریزی و توسعه کلانشهرهای کشور روز چهارشنبه با حضور مدیران ارشد سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور،دبیرخانه شهرداران کلانشهرهای کشور و معاونان برنامه ریزی و توسعه کلانشهرهای تهران، اراک، مشهد، رشت، زاهدان،اهواز در اهواز برگزار شد.
9887/ 6037



انتهای پیام /*