قضات برای احقاق حق باید مستقل باشند



به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا عدالتخواه عصر پنجشنبه در مراسمی که به مناسبت سالروز استقلال کانون وکلا در تالار انتظار برگزار شد، اظهار داشت: قضات نیز همچون وکیل مستقل هستند، قاضی در قوه قضاییه کار می کند اما ارتباطی از نظر قضاوت با آن سازمان ندارد.
وی افزود: ریاست قوه قضاییه هم نمی تواند در امر قضاوت امر و نهی داشته باشد اگر این کار را بکند کسی به او توجه نخواهد کرد.
رییس کل دادگستری کرمانشاه با بیان اینکه وکلا باید در هر شرایطی از حق دفاع کنند، عنوان کرد: اگر می بینیم که قاضی یا وکیلی خوش نام نیستند به دلیل این است که از دایره حق خارج می شوند.
عدالتخواه با بیان اینکه ما به عنوان قاضی هیچ تعصبی بر دستگاه قضایی نداریم، گفت: تعصب داشتن جلوی احقاق حق را می گیرد از این رو از تمام رفتارهای دستگاه های قضایی و قوه قضاییه دفاع نخواهیم کرد.
وی با بیان اینکه قضات و وکلا باید تخصصی کار کنند، افزود: امروز موضوعات مرجوعه به دادگاه ها متنوع و تخصصی شده اند از این رو ما چاره ای جز تخصصی شدن نداریم، به عنوان مثال وکیل یا قاضی اگر در موضوعات اقتصادی تجربه دارند نباید در مسائل جناحی دخالت کنند.
رییس کل دادگستری استان کرمانشاه یادآور شد: ما باید بتوانیم آسیب های قوانین و کاستی های آن را مشخص و با قانون گذاران مطرح کنیم.
عدالتخواه تصریح کرد: باید بین دستگاه قضایی و کانون وکلا یک ارتباط ضابطه مند برقرار باشد و اگر جامعه وکالت و قضاوت به دنبال احقاق حق باشند باید با یکدیگر هم افزایی داشته باشند.
7445/8066



انتهای پیام /*