مازندران جمعه گرم پیش رو دارد



به گزارش خبرنگار ایرنا ، بر اساس پیش بینی روز پنجشنبه هواشناسی ، با استقرار یک سامانه گرم جنوبی از امروز در استان ، شهروندان مازندرانی در دامنه ها و ارتفاعات شاهد افزایش دما و وزش باد گرم گاهی شدید خواهند بود.
بر این اساس ، افزایش دمای هوا برای روز جمعه (فردا) قابل ملاحظه بوده و بیشینه دما در برخی شهرهای مرکزی و شرقی استان تا 30 درجه پیش بینی می شود.
این گزارش حاکیست که از جمعه شب هم شهروندان مازندرانی و گردشگران با تغییر جریانات و شمالی شدن آن ابتدا شاهد وزش باد شدید و سپس ابرناکی آسمان همراه با بارندگی خواهند بود و از روز شنبه هم ضمن تداوم بارندگی ، دمای هوا بین 8 تا 15 درجه نسبت به روز جمعه کاهش می یابد و دریا نیز در طی این مدت مواج خواهد بود .
** هشدار مدیریت بحران
در همین حال اداره کل مدیریت بحران مازندران هم با انتشار اطلاعیه ای نسبت به رعایت نکات ایمنی به شهروندان استان و مسافران و گردشگران هشدار داد.
این اداره کل به هم استانی ها و مسافران توصیه کرده است به دلیل گرم شدن هوا در روز جمعه که با وزش باد شدید همراه است ، از روشن کردن آتش در حاشیه جنگل ها و مراتع به صورت جدی خودداری کنند و چنانچه روشن کردن آتش ضروری بود ، پس از پایان کار نسبت به خاموش کردن کامل آن اقدام و سپس محل را ترک کنند.
اداره کل مدیریت بحران مازندران همچنین از رانندگان خواسته است د رهنگام تردد در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی استان بخصوص درهنگام شب و بارندگی ، ضمن رعایت نکات ایمنی و کسب اطلاعات از مسیر طی طریق نمایند.
در این اطلاعیه همچنین از صیادان و دیگر فعالان دریا خواسته شده تا از انجام کلیه فعالیت های دریایی در هنگام مواج بودن دریا به صورت جدی خودداری کنند.
اداره کل مدیریت بحران استانداری مازندران به تمامی نیروهای امدادی و خدماتی هم توصیه کرده است ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی ، آمادگی لازم را جهت هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی همچون گذشته به خصوص در راههای ارتباطی اصلی و فرعی داشته باشند .
استان مازندران بیش از 10 هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار و 500 کیلومتر آن جاده های کوهستانی است و سخت گذر است.
مازندران در تمامی فصول سال در ایام تعطیل بویژه تعطیلات پایان هفته مقصد نخست گردشگران و مسافران از نقاط مختلف کشور بویژه پایتخت کشور است .
هوای مازندران که از اوایل این هفته رو سردی گذاشته بود ، از صبح امروز رو به گرمی گذاشت . دمای هوا هم اکنون در پلسفید به عنوان گرم ترین نقطه مازندران 20 درجه و در آلاشت به عنوان سردترین نقطه 12 درجه بالای صفر است .
هوای شهر ساری هم اکنون 17 درجه بالای صفر است که پیش بینی می شود فردا در گرم ترین زمان به حدود 30 درجه برسد.
6990/1654



انتهای پیام /*