چهار خبر از شهرستان های ابرکوه، یزد و مهریز



همزمان با هفته منابع طبیعی، روز رسانه ، فرهنگ سازی و مسئولیت اجتماعی، امروز پنجشنبه از خبرنگاران شهرستان ابرکوه در انتشار فرآورده های خبری با موضوع منابع طبیعی و آبخیزداری تجلیل شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری ابرکوه با اهدا لوح سپاس از خبرنگاران ایرنا و صدا و سیما در این شهرستان تجلیل کرد.
در لوح اهدایی نوشته شد : رسانه ها با بستر سازی آموزشی نقش ارزنده ای در حفظ منابع طبیعی دارند که بیانگر تعامل اهالی رسانه هاست .
مرتضی سعیدی افزود: با توجه به مسئولیت رسانه ها از تلاش های شما در حوزه خبری و معرفی هرچه بیشتر منابع طبیعی شهرستان تشکر می کنم، زیرا رسانه ها برای صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست نقش تاثیر گذاری دارند.
به گزارش ایرنا به همین مناسبت رئیس و کارکنان اداره منابع طبیعی ابرکوه به اتفاق جمعی از مسئولان شهرستان با حضور در گلزار شهدا با قرائت فاتحه و نثار گل یاد و خاطره شهدا را گرامی داشتند.
90 درصد مساحت ابرکوه شامل 480 هزار هکتار به عرصه های منابع طبیعی اختصاص دارد که با توجه به شرایط اقلیمی شهرستان عمده عرصه های طبیعی را اراضی بیابانی و کویری به وسعت 300 هزار هکتار تشکیل می دهد .
بیش از 227 هزار هکتار از عرصه های منابع طبیعی ابرکوه مرتع است .
مرکز شهرستان 53 هزار نفری ابرکوه در140کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

**
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد گفت: جشنواره موسیقی کویرنشینان فروردین ماه 1397 در یزد برگزار می شود.
علی غیاثی ندوشن با بیان اینکه این جشنواره در بخش های استانی و منطقه ای برگزار می شود، افزود: در بخش منطقه ای استان های یزد، کرمان، کرمان جنوب، اصفهان و سمنان در جشنواره شرکت می کنند.
وی ادامه داد: جشنواره موسیقی کویرنشینان با هدف پاسداشت قرنها تلاش مردمان صبور خطه کویر در حفظ حیات و یادآور همراهی و همدلی هنرمندان پرتلاش موسیقی برگزار می شود.
وی اظهار کرد: این جشنواره در بخش استانی در حوزه رقابتی و جنبی در شاخه گروه نوازی موسیقی ایرانی و گروه نوازی موسیقی پاپ برگزار می شود.
غیاثی ندوشن افزود: علاقه مندان تا 22 اسفند ماه سال جاری می توانند برای شرکت در جشنواره اعلام آمادگی کنند و برای شرکت در جشنواره محدودیت سنی وجود ندارد.
وی در باره جشنواره منطقه ای موسیقی کویرنشینان گفت: این جشنواره در حوزه های گروه نوازی موسیقی کلاسیک ایرانی، آهنگسازی موسیقی ایرانی، آهنگسازی ارکسترال و پژوهش برگزار می شود.

**
سومین دوره طرح عیدانه کتاب از 22 اسفند ماه در کتابفروشی های عضو طرح در استان یزد اجرا می ‌شود.
در این طرح که تا 12 فروردین 1397 ادامه دارد، سقف مجاز خرید برای هر خریدار یک میلیون ریال است و خریدار می ‌تواند در چند نوبت و از چند کتاب ‌فروشی، کتاب‌ های عمومی و کودک و نوجوان را با 20 درصد تخفیف از کتاب ‌فروشی‌های عضو طرح خریداری کند.
ثبت نام کتابفروشی ها در سومین دوره طرح «عیدانه کتاب» از دیروز (چهارشنبه) آغاز شد و کتابفروشان یزد می توانند برای ثبت نام در این طرح به سایت www.ketabnet.ir مراجعه و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره 36247112 داخلی 221 تماس حاصل کنند.

**
فراخوان و فرم شرکت در سیزدهمین جشنواره ملی فیلم کوتاه مستند و داستانی رضوی یزد منتشر و در سامانه ثبت نام بارگذاری شد.
متقاضیان می توانند برای ثبت نام از طریق پرتال شمس توس به آدرس http://portal.shamstoos.ir اقدام کنند و برای اطلاع از آخرین اخبار و برنامه های این جشنواره به تریبون مجازی جشنواره به آدرس razavifilmfestival@ بپیوندند.

**
در آستانه میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن و مادر ، جمعی از خادمان امامزاده سید جعفر محمد(ع) یزد از سالمندان آسایشگاه نشاط مهریز عیادت کردند .
خادمان با حضور در بخش های مختلف آسایشگاه با گل و شیرینی سالمندان زن بی سرپرست بستری در آسایشگاه را مورد تفقد قرار دادند.
همچنین رئیس آسایشگاه سالمندان در این بازدید گزارشی از سابقه ، برنامه و نیازهای این مرکز شبانه روزی ارائه کرد .
احمد ابویی مهریزی از حضور خادمان و مسوولان امامزاده و عیادت از افراد بستری در آسایشگاه قدردانی کرد .
آسایشگاه سالمندان مهریز به عنوان یک مرکز خیریه از سال 1372 به عنوان اولین آسایشگاه در استان یزد تاسیس شد و هم اکنون 150 سالمند در آن نگهداری می شوند.
این مرکز زیر نظر سازمان بهزیستی و توسط هیات مدیره اداره می شود.
20 جمادی الثانی میلاد حضرت زهرای مرضیه (س) به عنوان روز زن و مادر نامگذاری شده است.
مرکز شهرستان 50 هزار نفری مهریز در 30 کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.
7532 /7540/7541/ 2047/



انتهای پیام /*