آمریکایی‌ها اطلاعات انسانی جنگ صدام علیه ایران را برگردانند



به گزارش ایرنا از روابط عمومی کمیته جستجوی مفقودان ستاد کل نیروهای مسلح، سردار سید محمد باقرزاده افزود: اطلاعات انسانی جنگ عراق و ایران که توسط آمریکایی ها از عراق به پنتاگون منتقل شده بود را عودت داده تا سرنوشت آن گروه از شهدایی که در اسارتگاه‌ها به طور مخفیانه به شهادت رسیده و در نقاط نامعلومی دفن شده‌اند، روشن شود.
وی در دیدار با پیتر مائورر بر لزوم تقویت فعالیت جستجوی مفقودان تاکید کرد و با اشاره به سابقه فعالیت های صلیب سرخ در ایران در دوران جنگ تحمیلی و پس از آن و اهمیت نقش صلیب سرخ در فعالیت های انساندوستانه و مقابله با عوارض روانی اجتماعی جنگ؛ خواستار حمایت لجستیکی این کمیته در فعالیت های جست و جوی برون مرزی شد.
همچنین در این دیدار فرمانده کمیته جستجوی مفقودان با بر شمردن توانمندی ها و قابلیت های کمیته جست و جوی مفقودان، آمادگی خود را برای انتقال تجارب بیش از 30 سال فعالیت عملیات تفحص برای بهره برداری دیگر کشورهای جهان که با حوادث مشابهی مواجهه هستند، اعلام کرد.
در این دیدار رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ با قدردانی از فعالیت ها و همکاری های کمیته جستجوی مفقودان کشورمان خواستار حمایت کمیته جستجوی مفقودان در حوزه های ماموریتی کمیته بین المللی صلیب سرخ در ایران شد.
وی با اشاره به تشدید درگیری‌های منطقه ای و افزایش مفقودان در جنگ های اخیر، آمادگی خود را برای همکاری بیشتر با کمیته جستجوی مفقودان ابراز کرد و به چالش های موجود در این رابطه پرداخت.
مائورر با ارائه گزارشی از مجموعه فعالیت های خود در دیدارهای اخیر با مسئولان با مقامات کشورمان، این دیدارها را سازنده و مفید برشمرد و خواستار تداوم و گسترش همکاری های دوجانبه با ایران شد.
اجتمام*1193*3063



انتهای پیام /*