لایحه تامین امنیت زنان سال 97 به مجلس می آید



به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی ایرنا، پروانه مافی شامگاه شنبه در برنامه بزرگداشت روز زن و مقام مادر در کانون سردفتران و دفتریاران با اشاره به فعالیت 700 زن در استان تهران و دو هزار زن در کل کشور در مجموعه کانون سردفتران و دفتریاران افزود: نجات جامعه در توجه واقعی و حقیقی به زنان است و رشد جامعه هنگامی رخ می نماید که زنان بتوانند در امور قضایی و حقوقی هم حضور فعال داشته باشند.
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، شمیرانات، رباط کریم و پردیس در مجلس دهم شورای اسلامی با ابراز تاسف نسبت به نبود نماینده زن حقوقدان، گفت: متاسفانه زن حقوقدان در مجلس نداریم و نیاز است زنان حقوقدان وارد مجلس شوند؛ البته حقوقدانان مرد هم در مجلس کم هستند و کمیسیون حقوقی قضایی مجلس کمترین تعداد را نسبت به دیگر کمیسیون ها دارد.
وی با بیان اینکه مجلس جایی است که به حقوقدان بسیار نیاز دارد، ادامه داد: بسیاری از مشکلات مجلس به آگاهی نداشتن نمایندگان از مسائل حقوقی برمی گردد در حالی که در فاصله سه ماهه کسب رای نمایندگان تا ورود آنان به مجلس می توان دست کم یک دوره آموزشی حقوقی دید.
مافی با استناد به قرآن کریم، شاخص برتری افراد را پرهیزکاری عنوان و اظهارکرد: در مبانی اعتقادی و در سیره عملی پیامبر هیچ تبعیضی بین زن و مرد وجود ندارد و حتی پس از انقلاب، امام خمینی (ره) تبعیضی برای زن و مرد قائل نبود و حتی در صحیفه ایشان مطلبی نوشته شده که بسیار جالب است.
وی ادامه داد: وقتی عده ای از بانوان فعال اجتماعی نزد امام(ره) رفتند و از رفتار برخی مردان گلایه داشتند، امام (ره) در صحیفه آورده اند که زنانی که با اخلاص کار و تلاش می کنند تا مشکلاتی را حل کنند و مردانی که مانع از انجام کار آنان می شوند، این مردان گناه کبیره انجام می دهند.
نماینده مردم تهران، ری، اسلامشهر، رباط کریم، شمیرانات و پردیس درباره فعالیت مجلس گفت: در تنظیم برنامه ششم توسعه، در بحث «عدالت جنسیتی» که معاون وقت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری مطرح کرده بود، نمایندگان مرد به دلیل نداشتن مفاهمه درست از این مطلب نخست با آن مخالفت می کردند اما به لطف خدا این فهم مشترک ایجاد شد و این بحث جا افتاد.
اجتمام** 7329*3063



انتهای پیام /*