یک هزار و 957 راننده متخلف در اردبیل اعمال قانون شدند



سرهنگ رحیم آقامحمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت 423 دستگاه انواع خودرو توقیف و به پارکینگ انتقال داده شده اند.
او با اشاره به اینکه تخلفات حادثه ساز رانندگی زیر ذره بین ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی است، اظهار کرد: قانونمندی و رعایت حقوق شهروندی 2 اصل مهم در ارتقای فرهنگ ترافیکی و افزایش ضریب ایمنی عبور و مرور و آرامش سفر از آرمان های مهم ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی است.
وی با تاکید بر لزوم برخورد قاطع و قانونی پلیس با برهم زنندگان آرامش و امنیت ترافیکی از حضور هدفمند، پررنگ و اثربخش ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در معابر درون شهری با هدف روان سازی ترافیک و انتظام بخشی عبور و مرور خبر داد.
او تصریح کرد: شهروندان می توانند با بهره مندی از سامانه 110 و 120 و اعلام شماره پلاک خودروهای متخلف، پلیس راهنمایی و رانندگی را بیش از پیش در ارتقای امنیت ترافیکی یاری کنند.
استان اردبیل از لحاظ کاهش تصادفات منجر به فوت در کشور امسال تاکنون رتبه سوم را در کشور دارد، 43 درصد علت تصادفات درون شهری استان اردبیل عدم توجه به جلو و 22 درصد نیز عدم رعایت حق تقدم عبور از سوی رانندگان گزارش شده است.
واژگونی خودروها بیشترین فراوانی در تصادفات فوتی و تخطی از سرعت مطمئنه هم بیشترین علت تصادفات جاده ای در استان اردبیل برآورد شده است.
6018/6016



انتهای پیام /*