استاندار: مدارس قم در نوبت عصر سه شنبه هفته جاری تعطیل است



به گزارش ایرنا، سید مهدی صادقی عصر یکشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم در سالن جلسه های امام جواد(ع) استانداری قم اظهار داشت: سال قبل نیر همین کار را انجام دادیم که نتیجه این تصمیم، آسیب دیدن کمتر دانش آموزان بود.
وی افزود: با تعطیلی مدارس نوبت عصر در عصر آخرین سه شنبه سال می توانیم مطمئن باشیم که خطری متوجه فرزندانمان نیست، تا کار بهتر پیش برود.
سال گذشته در حوادث شب چهارشنبه آخر سال 77 تن در قم مصدوم شدند که این آمار نسبت به سال 94، 2 برابر افزایش داشت.
صادقی همچنین با اشاره به اهمیت مقوله آموزش و پرورش نسل جدید، گفت: آموزش و پرورش را در چارچوب نظام حاکم نبینیم بلکه باید در متن نظام ببینیم، چراکه همه چیزهای خوب و بد از آن نشات می گیرد و یک محیط سالم و رفتار سالم در آینده اثر خود را بر جامعه انسانی خواهد گذاشت.

** مدیرکل آموزش و پرورش استان قم نیز با بیان این که تعداد مدارس شیفت عصر استان نسبت به شیفت ثابت زیاد نیست، افزود: سال گذشته که مدارس شیفت عصر را در سه شنبه آخر سال تعطیل کردیم، هیچ گونه حادثه ای در درون و بیرون مدارس رخ نداد.
حمید رضا شیخ الاسلام افزود: ما به شورای تامین استان قم برای تعطیلی روز سه شنبه مدارس اعلام آمادگی کردیم تا دانش آموزان آسایش کافی و لازم را داشته باشند، چون در سطح کشور گزارش های نامطلوبی را در شب چهارشنبه آخر سال داشتیم که خوشبختانه در استان قم در چند سال اخیر با تدابیر صورت گرفته اتفاق خاصی برای دانش آموزان بویژه در دوره ابتدایی رخ نداده است.
240 هزار دانش آموز قمی در 630 ساختمان آموزشی در سال تحصیلی جاری مشغول به تحصیل هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح ملی نماد یا نظام مراقبت اجتماعی آموزش دانش آموزان در مدارس استان گفت: در این طرح علاوه بر آموزش و پرورش دستگاه های متعددی از جمله سازمان برنامه و بودجه، قوه قضاییه، بهزیستی، علوم پزشکی، نیروی انتظامی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، تعاون، ستاد اجرایی فرمان امام، هلال احمر، وزارت کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر مشارکت دارند.
شیخ الاسلام، اهداف کلی این طرح با توجه به آسیب های اجتماعی موجود را تامین و مراقبت های اجتماعی با رویکرد توانمندسازی مدرسه محور، گسترش آموزش های رشد مدار در زمینه پیشگیری از رفتارهای پرخطر، بزهکاری و دیگر آسیب های اجتماعی ذکر کرد و گفت: آموزش غربال گری، ارجاع و درمان تمامی دانش آموزان در بحث آسیب های اجتماعی اعم از جنبه رفتاری یا اجتماعی آن از دیگر اهداف مهم آن محسوب می شود.
وی با اشاره به اجرای آزمایشی طرح مذکور در 6 استان پر خطر و در معرض تهدید کشور افزود: پس از این اقدام و نتایج خوبی که به دست آمد مقرر شد تمامی استان ها این طرح را اجرا کنند.
وی با اشاره به اجرای این طرح در مناطق 3 و 4 آموزش و پرورش قم تصریح کرد: به علت وجود یک ساختار اداری خاص در این 2 ناحیه، آنها را مجری این طرح بزرگ و ملی قرار دادیم و برای این منظور مدارس را از هر سه دوره تحصیلی شامل ابتدایی و متوسطه اول و دوم انتخاب کردیم.
شیخ الاسلام با بیان این که طرح نماد در سه حوزه آموزش های مهارت های ارتقایی، منظومه رشد و مشارکتی اجرا می شود، افزود: تاکنون 48 کارگاه آموزشی برای فرهنگیان و 120 کارگاه آموزشی برای والدین برگزار شده و 640 کارگاه آموزشی نیز برای دانش آموزان در حال اجراست.

** مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری قم نیز با اشاره به برنامه ریزی های متعدد انجام شده برای استفاده از ظرفیت آموزش و پرورش برای تربیت نسل جوان افزود: رسالت آموزش و پرورش فقط آموزش علم نیست و در کنار این موضوع، در رابطه با تربیت و پرورش دانش آموزان نیز وظیفه خطیری را بر عهده دارد.
عطاء الدین قاسمی اظهار کرد: نماد یکی از طرح های ترییتی است که در چند سال اخیر با کارهای کارشناسی فراوان تدوین شده، و از ویژگی های آن این است که هر سه مخاطب آموزش و پرورش یعنی دانش آموزان، والدین و معلمان که در فرایند آموزش و پروش نقش دارند برای اجرای آن سهیم هستند.
وی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور را مبتکر این طرح دانست و با بیان این که اعتبار لازم برای آن از سوی این وزارتخانه پیش بینی شده است، افزود: برای این طرح تفاهم نامه های سه جانبه ای تهیه شده و ناظر این تفاهم نامه ها در هر استان دفتر امور اجتماعی استانداری است.
وی یادآور شد: کمیته هماهنگی و نظارت برای این طرح در استان قم تشکیل شده و بازرسان قوی و مجربی که از بازنشستگان آموزش و پرورش هستند، اعضای آن را تشکیل می دهند.
74003 / 1175



انتهای پیام /*