رشته ریاضیات مالی با مشارکت ایران و فرانسه درزنجان راه اندازی می شود



به گزارش ایرنا، بابک کریمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دانشگاه اِکول پلی‌تکنیک فرانسه در حوزه ریاضیات، بانکداری و امور مالی از دانشگاه های سرآمد جهان است و برای ایران در این حوزه یک فرصت محسوب می شود.
رئیس دانشگاه علوم پایه زنجان ابراز کرد: مقدمات اولیه این تفاهم نامه از منظر علمی و حقوقی انجام شده و تا اوایل سال آینده قرارداد نهایی امضا و این رشته راه اندازی می شود.
وی گفت: بخشی از آموزش ها در ایران و بخشی دیگر نیز در فرانسه انجام خواهد شد.
کریمی تاکید کرد: بر اساس 25 سال سابقه این دانشگاه در تدریس علوم مختلف پایه، برای پویایی رشته ها، رفع نیازهای جامعه و استفاده از سرفصل های سودمند، سال آینده بازنگری های اساسی در سرفصل های دروس انجام خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پایه زنجان تاکید کرد: برای ارتقای سطح آموزش در دانشگاه، جزو معدود دانشگاه های کشور هستیم که برای دریافت گواهی نامه ایزو اقدام کرده ایم.
وی خاطرنشان کرد: همچنین تلاش می کنیم تا جهت راه اندازی رشته های تقاضا محور در سطح دانشگاه برای رفع نیازهای جامعه برنامه ریزی مناسب را انجام دهیم.
کریمی تاکید کرد: این دانشگاه در خیلی از موارد از جمله در حوزه علمی، آموزشی و مدیریتی در سطح کشور مدل ساز بوده و به عنوان یک الگو در ایران شناخته می شود.
وی اظهار داشت: دانشگاه علوم پایه زنجان تنها دانشگاه ماموریت گرای ایران در حوزه علوم پایه است و گسترش مرزهای دانش یکی از اولویت های کشور است.
رئیس دانشگاه علوم پایه زنجان تصریح کرد: باید همسو با تغییرات علمی جهان از قالب فعلی بیرون آمده و به نوعی پوست اندازی نماییم تا توانایی همراهی با سرعت پیشرفت علم را داشته باشیم.
به گزارش ایرنا، دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان بیش از 25 سال سابقه داشته و با بیش از 110 عضو هیات علمی و 1050 دانشجو در حوزه علوم پایه مشغول آموزش،یادگیری و تولید علم است.
3216/6085



انتهای پیام /*