ظرفیت ثبت نام حجاج در برخی استان ها تکمیل شد



به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی حج، درنشست امروز شورای برنامه ریزی وهماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت، حمید محمدی با تشریح روند ثبت نام درکاروان های حج تمتع که ازهشتم اسفندماه آغاز شده بود گزارشی ارائه کرد و گفت: زائرانی که فیش های اولویت دار تا 30 دیماه سال 1385 در اختیار داشتن استقبال بسیار خوبی را شاهد و حتی شماری از زائران به صورت رزرو نیز ثبت نام کرده اند.
وی افزود: درصورت دریافت سهمیه پنج هزارنفری اضافه از عربستان، ظرفیت های جدید ایجاد و اطلاع رسانی خواهیم کرد.
درادامه این جلسه حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر سرپرست حجاج ایرانی برلزوم سرعت بخشیدن به اقدامات اجرایی با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال تاکید کرد و خواستار اطلاع رسانی دقیق و شفاف در حوزه های آموزش زائران وعوامل اجرایی واسکان و تغذیه حجاج شد.
دراین جلسه اعلام شد که با هدف افزایش کیفیت پخت غذا، درمکه مکرمه غذای پانزده هزار نفر از زائران در آشپزخانه چند هتل و بقیه دردو آشپزخانه مرکزی طبخ خواهد شد.
این جلسه با بررسی روند تامین ارز برای هزینه های حج آینده، اقدامات صورت گرفته توسط هیات پزشکی برای سرعت بخشیدن به معاینات حجاج، عوامل و روحانیون و تعیین و معرفی پزشکان و کادردرمانی و ستادی مدینه و مکه ادامه یافت.
حجت الاسلام حمید احمدی مدیرآموزش معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری نیز گزارش جامعی در باره فعالیت های آموزشی حج تمتع 97، بازنگری درسرفصل های آموزشی زائران و تغییر شیوه های آموزش روحانیون حج ارائه و تصریح کرد: دربرنامه ریزیها استفاده از ابزارهای کمک آموزشی، تدوین و بروز رسانی منابع آموزشی و برگزاری کارگاههای آموزشی دراستانها به صورت ویژه مورد توجه قرارگرفته است.
همچنین مدیرعامل شرکت شمسا در خصوص دوره های نوروزی اعزام زائربه عتبات عالیات گزارش ارائه کرد.
محمدجواد دانشیار از اعزام روزانه حدود 140 کاروان هوایی و زمینی به عراق در دوره های نوروزی خبر داد.
اجتمام**1933*1724*1193



انتهای پیام /*