مولفه های وقوع جرم در کردستان رو به کاهش است



به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ جعفر آژنگ روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه فرمانده انتظامی بانه اظهار کرد: برغم تلاش و تبلیغات سوء دشمنان نظام و گروهک های معاند برای ناامن جلو دادن کردستان، امنیت پایدار که با مشارکت فعال مردم تامین شده در استان داریم که نیروهای انتظامی و نظامی حافظ آن هستند.
وی با بیان اینکه بیش از 84 درصد جرائم سطح استان کشف می شود، افزود: در هر 24 ساعت کمتر از یک فقره جرم در کردستان اتفاق می افتد.
سرهنگ آژنگ تاکید کرد: با وجود اینکه مولفه های تاثیر گذار بر جرم رو به افزایش است اما وقوع جرم در کردستان روز به روز در حال کاهش است و با تلاش نیروهای انتظامی روند رشد جرم مهار شده است.
وی به افزایش جرائم در حوزه فضای مجازی نیز اشاره کرد و گفت: جرائم فضای مجازی در حال افزایش است البته کشف جرم در این حوزه بیش از 90 درصد است که نشان از همکاری مردم و دستگاه های قضایی، اطلاعاتی و امنیتی با پلیس است.
جانشین فرمانده انتظامی کردستان یادآور شد: امسال بیش از 58 درصد از جرائم مرتبط با مواد مخدر در استان کشف شد و اراده پلیس بر این است این ماده افیونی که بسیاری از خانواده ها را گرفتار کرده را در جامعه مهار کنیم.
وی به اهمیت اقتصاد پایدار در جامعه اشاره کرد و گفت: اگر امنیت در جامعه به مخاطره بیفتد فعالیت های اقتصادی، اجتماعی، مذهبی و فرهنگی به درستی انجام نمی شود.
سرهنگ آژنگ در خصوص وضعیت بانه در حوزه امنیت و اینکه هر 2 روز یک فقره سرقت در این شهرستان داریم، اظهار کرد: 92 درصد جرائم در این شهرستان با همت نیروهای نظامی و انتظامی کشف می شود.
به گزارش ایرنا، در این مراسم از تلاش های سرهنگ فرزاد کریمی فرمانده انتظامی سابق بانه در سه سال گذشته تقدیر و سرهنگ رسول کرمی چگنینی به عنوان فرمانده جدید انتظامی این شهرستان معرفی شد.
شهرستان بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 کیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
7469/9102
انتهای پیام /*



انتهای پیام /*