٩٠ هزارفرصت شغلی دربیش ازچهار سال برای ایثارگران ایجاد شد



به گزارش ایرنا از اعلام روز دوشنبه بنیادشهید، حجت‌الاسلام ‌والمسلمین سیدمحمدعلی شهیدی در نشست مشورتی بانوان شاهد و ایثارگر افزود: با این ‌وجود اداره کل اشتغال و کارآفرینی بنیادشهید به ‌تازگی اعلام کرده که مجددا 67 هزار نفر از فرزندان ایثارگران خواستار اشتغال به کار هستند بنابراین در مورد موضوع اشتغال ایثارگران لازم است به وضعیت اشتغال در کشور توجه شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نرخ بیکاری چهار و نیم درصدی بین ایثارگران گفت: اکنون نرخ بیکاری در کشور ١٢،٥ درصد است البته به طور قطع برگزاری چنین نشست ‌هایی به بررسی مشکلات اشتغال و حل آن کمک خواهد کرد.
وی پس از بیان پیشنهاد‌ها و انتقادات چهار کارگروه همسران شهدا، دختران شهدا، همسران جانبازان و دختران جانبازان گفت: تعدادی از راهکارهای رفع مشکلات مطرح ‌شده توسط بانوان این نشست، در حال بررسی، تصویب و یا در شرف اجرا است.
شهیدی تاکید کرد: بنیاد شهید متعلق به جامعه ایثارگری بوده و مشکلات باید بازگو شود ولی به مرحله اجرا رسیدن برخی پیشنهاد‌ها دربنیاد، نیاز برخی مراحل قانونی واداری دارد که این مسیر از طرح پیشنهاد توسط گروه‌های ایثارگری به شورای معاونان و مدیران بنیادشهید، در برخی موارد ارجاع به معاونت حقوقی و امور مجلس بنیاد، ارسال به کمیسیون اجتماعی دولت و هیئت وزیران و درنهایت به کمیسیون اجتماعی مجلس و صحن مجلس می‌رسد.
وی با تأکید بر اینکه بدون ضابطه و قانون نمی‌توان امور اجرایی را پیش برد، بیان داشت: همیشه تأکید کرده‌ام که خدمت به جامعه ایثارگری تعهد بسیار سنگینی بوده ولی تا حد امکان فعالیت‌ها پیگیری شده و سر و سامان یافته و خدمت به خانواده شاهد و ایثارگر را عبادت می‌دانیم زیرا ما همیشه مدیون خون شهدا و فداکاری ایثارگران برای حفظ ارزش های الهی و استقلال و امنیت ایران اسلامی هستیم.
وی با تأکید بر ضرورت پیگیری نظرات کارگروه‌های بانوان شاهد و ایثارگر اظهار داشت: نتایج بررسی‌های این کارگروه‌ها به معاونت‌های مختلف بنیادشهید برای حل مشکلات ارسال خواهد شد و امیدواریم با شروع سال جاری که آغاز آن برکت ماه رجب و میلاد امیر المومنین حضرت علی (ع) است، با کار و تلاش بیشتر از مشکلات جامعه ایثارگری کاسته شود.
نرگس جلیلی مشاور رییس بنیادشهید در امور بانوان شاهد و ایثارگر نیز با ابراز امیدواری از اینکه این نشست به نتایج موفقیت‌آمیزی منجر شود، گفت: نخستین نشست مشورتی بانوان شاهد و ایثارگر بنا بر توصیه و پیشنهاد حجت‌الاسلام‌ والمسلمین شهیدی برگزار و هدف اصلی برگزاری آن، تشکیل 4 کارگروه با حضور همسران شهدا، دختران شهدا، همسران جانبازان و دختران جانبازان است که امیدواریم با تشکیل این کارگروه‌ها از پیشنهاد‌ها و انتقادات سازنده آن‌ها در پیشبرد امور اجرایی بنیاد استفاده شود.
مشاور رییس بنیادشهید در امور بانوان شاهد و ایثارگر در مورد ساز و کار تشکیل این کارگروه‌ها خاطرنشان کرد: یک دبیر و یک رییس برای هرکدام از این کارگروه‌ها بنابر نظر اعضا انتخاب شده و برنامه‌های پیشنهادی و موضوعات مختلف را به صورت کارشناسی بررسی می‌کنند و سپس نتایج این کارگروه‌ها به رییس بنیاد گزارش داده خواهد شد.
نخستین نشست مشورتی بانوان شاهد و ایثارگر امروز دوشنبه 21 اسفندماه در آستانه روز بزرگداشت شهدا با حضور معاون رییس‌جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با موضوع بررسی نظرات و پیشنهادات کارگروه‌های کارشناسی بانوان ایثارگر به مدت یک روز در سالن جانباز شهید رسول ‌زاده برگزار شد.
اجتمام *1724* ٧٢٦٨



انتهای پیام /*