آیت الله مکارم شیرازی: بسیج و حوزه، سلاح برتر ما در مقابل دشمنان است



به گزارش ایرنا از مرکز خبر حوزه، وی عصر سه شنبه در دیدار نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران و رئیس سازمان بسیج اساتید، طلاب و روحانیان افزود: همه مسئولان باید بدانند، حفظ انقلاب و دین و تقویت و حفظ 2 نهاد حوزه و بسیج مهم است.
وی با بیان این که روحانیت از بسیج جدا نیست چراکه ماهیت و جنس آنها یکی است، افزود: به همین دلیل هر2 باید با هم باشند، اگر جدا شوند تضعیف خواهند شد.
وی ادامه داد: نکته دیگر این است قدر این 2 نهاد را ندانستیم، این 2 نهاد در همه مسائل نقش آفرین بوده و هستند.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: روحیه جهادی مساله مهمی است که در 2 نهاد بسیج و سپاه وجود دارد؛ اما دشمنان از این عامل مهم برخوردار نیستند و به دلیل نداشتن این سلاح برتر، سربازان آنها در جنگ فراری هستند.
وی افزود: مساله دیگر ایجاد هماهنگی و هم افزایی بین نهادهای مختلف حوزه، علما، بسیج و سپاه است، می توان با برنامه ریزی درست بر این هم افزایی وهماهنگی افزود.
آیت الله مکارم شیرازی گفت: مساله دیگر افزایش علم و فنون جدید است، اهل بیت(ع) علم زیادی داشتند، نیروهای فرهنگی بسیج و سپاه هم باید روز به روز بر علم وتوانایی خود بیفزایند.
وی با بیان این که حوزه میراث ماندگار و ظرفیت عظیمی در آن است و باید قدر این ظرفیت عظیم را دانست، افزود: همه نهادها باید با حوزه در ارتباط باشند و از میراث ماندگار و چشمه جوشان آن استفاده کنند.
این مرجع تقلید با بیان این که باید توانمندی حوزه و بسیج را افزایش داد گفت: الان گرفتار فضای مجازی هستیم و این فضا بلای جان خانوادها شده است.
وی عنوان کرد: دشمن از طریق فضای مجازی می خواهد جامعه اسلامی را به بردگی بکشد و کسی که وارد این فضا می شود، اختیاری از خود ندارد؛ باید این فضا را از دشمن گرفت و اجازه نداد دشمن جامعه اسلامی را به بردگی بکشاند.
وی گفت: بعضی به استفاده از فضای مجازی اصرار دارند و این مشکلات اخیر نشان دهنده همین واقعیت است، اما سپاه وبسیج برای گرفتن این فرصت از دشمن، باید نقش آفرینی کنند.
آیت الله مکارم شیرازی اضافه کرد: نباید نوکر فضای تلگرام باشیم، بلکه باید این فضا را در دست بگیریم و فضای درست و سالمی برای جوانان درست کنیم تا بیش از این جامعه به بردگی کشانیده نشود.
وی افزود: موضوع بعدی آشنایی نسل های 5 و6 انقلاب است، باید این نسل ها را با مبانی دینی و آرمان های انقلاب و امام راحل آشنا کنیم و این برنامه ریزی می خواهد.

** تصادف های جاده و فضای مجازی صدمات زیادی به نظام وارد کرده است
آیت الله جعفر سبحانی از مراجع تقلید نیز در دیدار نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت: فضای مجازی و تصادف های جاده ای صدمات زیاد به نظام و کشور وارد کرده است و باید برای این مساله فکری کرد.
وی با بیان این که نباید از خارج کشور و فضای مجازی غافل شد افزود: این که فضای مجازی باشد، کسی مخالف آن نیست، نمی گویم دیوار دور آن بکشند، ولی باید از این فضا محافظت کرده و اجازه ندهیم خانواده ها غرق و گرفتار شوند.
وی ادامه داد: مساله دیگر مسافرت ها است. این مسافرت ها، مشکلات زیاد برای کشور ایجاد کرده است. وقتی مسافرت ها زیاد می شود، تصادف ها زیاد و مرگ و میرها زیاد می شود.
آیت الله سبحانی گفت: این چه تبلیغاتی برای سفر است که انجام می دهند، مردم به جای مسافرت به صله رحم و به دید و بازید اقوام و عیادت از بیمارها بروند.
وی همچنین گفت: هدف از تاسیس سپاه پاسداران این بود که با معنویت همراه شود و از این طریق حافظ انقلاب و اسلام باشد.
این مرجع تقلید افزود: این گروه درعین حال که مسلح هستند به سلاح دینی و معنویت هم مجهز باشند و این معنویت باید در ذات سپاه باشد.
وی بیان داشت: باید معنویت در هر 2 بعُد جسم و روح آنها باشد، همین مساله معنویت سلاح قوی در برابر دشمنان است. بنابراین اساس و جزء ذات سپاه، اخلاق، ایمان و معنویت است.
حجت الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران امروز با سفر به شهر مقدس قم با شماری از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.
1175 /



انتهای پیام /*