اصناف سنندج مغازه های خود را تعطیل کردند



به گزارش خبرنگار ایرنا، با وجود اینکه در روزهای پایانی سال قرار داریم و تب و تاب خریدهای نوروزی در بازار به اوج رسیده است اما مغازه داران سنندجی واحدهای صنفی خود را امشب زودتر تعطیل کردند تا از حوادث احتمالی در امان باشند.
واحدهای صنفی سنندج همه روزه در این ایام تا ساعت 21 مشغول ارائه خدمات به شهروندان بودند اما امشب همزمان با برگزاری مراسم چهارشنبه سوری از ساعت 18 و 30 شروع به بستن مغازه های خود کردند.
ناگفته نماند حضور مردم در خیابان های شهر نیز نسبت به روزهای گذشته کاهش دارد و شهروندان ترجیح دادند امشب را در خانه بمانند تا از خطر آتش سوزی و انفجار مواد محترقه خطرناک در امان باشند.
پویش های مختلفی برای عدم استفاده از مواد محترقه در این شهرستان در فضای مجازی شکل گرفت اما صدای انفجار این مواد بعضا به صورت مهیب از هر گوشه و کنار شهر در حال شنیدن است.
به گفته معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، بر اثر انفجار برخی مواد محترقه در حوادث چهارشنبه سوری تاکنون (عصر سه شنبه) 15 نفر در این استان مصدوم شده اند.
در آخرین چهارشنبه سال (چهارشنبه سوری) و عید نوروز برخی شهروندان با برپایی آتش و استفاده از مواد محترقه موجب آسیب زدن به خود اطرافیان خود می شود و هر ساله در این ایام به خاطر بی احتیاطی ها شاهد وقوع حوادث ناگواری خواهیم بود.
در حوادث چهارشنبه سوری سال گذشته در کردستان 86 نفر مصدوم شدند که از این تعداد، 70 نفر مرد و 16 نفر زن بودند و 85 درصد این موارد در مناطق شهری و 15 درصد نیز در مناطق روستایی استان بود.
حدود 56 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد، 29 هزار واحد در مرکز استان مستقر است و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای محسوب می شوند.
3034/9102



انتهای پیام /*