حمید بقایی به زندان معرفی شد



به گزارش سه شنبه شب ایرنا از پایگاه اطلاع‌رسانی دادسرای عمومی و انقلاب تهران، پس از تایید حکم دادگاه بدوی حمید بقایی در دادگاه تجدیدنظر استان تهران و قطعیت آن و همچنین ابلاغ حکم صادره، مأمورین پلیس امروز -سه شنبه- نسبت به دستگیری و معرفی محکوم‌علیه جهت اجرای حکم صادره از جمله 15 سال حبس و چهل و سه میلیارد تومان جزای نقدی اقدام و او را به زندان معرفی کردند.
براساس این گزارش، دادستانی تهران متعاقبا در مورد مفاد حکم صادره جداگانه اطلاع‌رسانی خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، 18 خرداد سال 94 بود که حمید بقایی معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد در دولت دهم، به دادسرا احضار و بازداشت و در نهایت شش ماه بعد یعنی در تاریخ 28 دی 94، با صدور قرار تامین مناسب از زندان آزاد شد.
بر اساس آنچه سخنگوی قوه‌قضاییه در یکی از جلسات نشست‌ خبری هفتگی خود اعلام کرده، تصرف غیرمجاز، تبانی با معاملات غیردولتی، اختلاس و برخی موارد مالی از جمله اتهامات بقایی در این پرونده است.
بقایی شش ماه پس از آزادی از زندان، خرداد ماه امسال بار دیگر بازداشت و چند روز بعد با تودیع وثیقه 20 میلیاردی از زندان آزاد شد. او پس از آزادی از زندان، ادعاهایی را در مورد وضعیت برخی زندانیان مطرح کرد؛ ادعاهایی که بنابر اعلام عباس جعفری دولت‌آبادی دروغ بوده و در نهایت منجر به تشکیل پرونده جدید برای بقایی شد.دادگاه رسیدگی به اتهامات بقایی مهر ماه امسال برگزار شد و تا اینکه اواخر آبان ماه دادگاه مبادرت به صدور حکم کرد.
بر اساس آنچه بقایی در صفحه شخصی خود در تلگرام اعلام کرده؛ وی در این پرونده در مجموع به 63 سال حبس محکوم شده است اما بر اساس ماده 134 قانون مجازات اسلامی مصوب 1392، در این گونه موارد، یکی از مجازات‌های اشد موجود در حکم، اجرا می‌شود.
با اعتراض بقایی به رای بدوی، پرونده به شعبه 68 دادگاه تجدیدنظر استان تهران رفت و نخستین جلسه دادگاه تجدیدنظر بقایی 14 بهمن در شعبه 68 دادگاه تجدیدنظر استان تهران برگزار و از این زمان تا پنجم اسفند شش جلسه دیگر نیز تشکیل شد.
بقایی یک هفته مهلت خواست تا لایحه دفاعیه را تقدیم دادگاه کند. طبق قانون، دادگاه از تقدیم آخرین لایحه دفاعیه متهم و وکیل او تا زمان صدور رای هفت روز فرصت دارد.
اجتمام** 7329 **1569



انتهای پیام /*