مانور جستجو و نجات دریایی در عسلویه برگزار شد



نورالله اسعدی در گفت و گو با ایرنا افزود: متن و داستان (سناریو) این مانور، پارگی لوله بارگیری یک تانکر در اسکله شماره 5 بندر پتروشیمی پارس عسلویه بود که منجر به ایجاد آلودگی نفتی دریا شد.
وی بیان کرد: در این راستا یدک کش های عسلویه یک و عسلویه 2 اقدام به جداسازی اضطراری کشتی و پس از آن یدک کش یادگار نسبت به مهار و مقابله آلودگی ایجاد شده اقدام کرد.
اسعدی ادامه داد: در این حین اقدام های نامتعارف منجر به افتادن 2 نفر از ملوانان اسکله به دریا و مصدومیت یک نفر در اثر برخورد با طناب کشتی شد که شناور ناجی بلافاصله به محل اعزام و نفرات یاد شده را از آب نجات داد که یکی از آنها براساس سناریو مانور به علت جراحات وارده با بالگرد به مرکز درمانی انتقال داده شد.
وی یادآورشد:در آستانه ایام نوروز و حضور گردشگران دریایی در سواحل استان بوشهر این مانور با هدف ارتقا توان عملیاتی و همچنین ارتقا کیفیت خدمات قابل ارائه در زمینه های جستجو و نجات دریایی و مقابله با آلودگی دریایی توسط اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر و با همکاری شرکت ها و نهادهای مرتبط، در بندر عسلویه اجرا شد.
اسعدی یادآور شد: در برگزاری این مانور سه یدک کش، سه شناور، 2 بالگرد و تجهیزات مقابله با آلودگی مورد استفاده قرار گرفت.
وی ادامه داد: شرکت پایانه ها و مخازن پتروشیمی، سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس و پارکت های زیر مجموعه، شرکت نفت و گاز پارس، فرماندهی انتظامی شهرستان عسلویه، منطقه چهارم نیروی دریایی سپاه پاسداران، شرکت پایانه صادرات گازی منطقه عسلویه، فرماندهی پاسگاه مرزی دریایی عسلویه و فرودگاه بین المللی خلیج فارس از جمله دستگاه های شرکت کننده در این مانور بودند.
7212/ 6045



انتهای پیام /*