دو کارگاه چاپ سلفون در اصفهان دچار آتش سوزی شد



مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: این آتش سوزی با تلاش نیروهای این سازمان، مهار و بدون خسارت جانی خاموش شد.
‘ محمد شریعتی ‘ زمان اعلام وقوع این حادثه به آتش نشانی اصفهان را ساعت 17 و 15 دقیقه امروز ( چهارشنبه ) اعلام کرد و افزود: اولین تیم عملیاتی از ایستگاه آتش نشانی شهرک صنعتی جی در زمان 2 دقیقه و 50 ثانیه پس از اعلام این حادثه به محل رسید.
وی با اشاره به اینکه به دلیل وجود مقدار زیادی مواد اشتعالزا در این کارگاه ها، دود ناشی از شعله های این آتش سوزی از دور دست نیز قابل مشاهده بود، بیان کرد: برای مهار و خاموش کردن این آتش سوزی در مرحله اول تیم های کاملی از ایستگاه شماره 15 آتش نشانی اصفهان و در مرحله بعد 10 تیم با خودروهای خاموش کننده سنگین و فوق سنگین از سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اصفهان به محل حادثه اعزام شدند.
مدیر روابط عمومی و سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه به دلیل زمان وقوع این حادثه در غروب آفتاب، نورکافی برای خاموش کردن آتش وجود نداشت، گفت: در این عملیات از خودروی نور رسان و خودروی تخصصی تنفسی استفاده شد.
وی اظهار کرد: باتوجه به حجم زیاد مواد اشتعالزا در محل، سقف کارگاه اول در دقایق اولیه وقوع حادثه بصورت کامل فرو ریخت و برای تخریب یکی از دیوارها جهت ورود به کارگاه از سه دستگاه لودر استفاده شد.
شریعتی افزود: آتشپاد بهزاد بزرگزاد مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان فرماندهی این عملیات را برعهده داشت.
وی اضافه کرد: آتش نشانان از چهار جهت اقدام به خاموش کردن آتش کردند و هم اکنون این آتش سوزی تحت کنترل است اما عملیات شعله زنی و لکه گیری برای جلوگیری از شکل گیری شعله های مجدد آتش تا ساعاتی دیگر ادامه می یابد.
وی درباره میزان خسارت وارده به این دو کارگاه گفت: علت و میزان دقیق خسارت مالی به این کارگاهها پس از بررسی کارشناسان علت یابی حریق مشخص و تعیین خواهد شد.
24 ایستگاه آتش نشانی و خدمات ایمنی با 624 نیروی عملیاتی و 90 نیروی ستادی در سطح مناطق پانزده گانه شهر اصفهان فعالیت دارند.
ت/7135 / 2093



انتهای پیام /*