صف انتظار جهیزیه نوعروسان کمیته امداد با حمایت دولت پایان یافت



فاطمه رهبر روز چهارشنبه در مراسم اهدای هشت هزار سبد کالا به مددجویان کمیته امداد در مشهد افزود: امسال 20 هزار نوعروس مددجو در نوبت دریافت جهیزیه قرار داشتند که با حمایت‌ دولت در تخصیص اعتبار مورد نیاز، همه آنان از جهیزیه برخوردار شدند.
وی با بیان اینکه پارسال 116 هزار نوعروس مددجو در نوبت دریافت جهیزیه بودند، اظهار کرد: پایان سال گذشته نیز این رقم به صفر رسید و امسال هم شاهد حمایت دوباره دولت در این زمینه بودیم.
وی با تاکید بر بکارگیری بانوان مشاور و مددکار برای رسیدگی به امور زنان سرپرست خانوار گفت: با توجه به اینکه بیش از 60 درصد خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند، این نهاد پرونده زنان مددجوی کمتر از 50 سال را به بانوان مددکار واگذار کرده است.
رهبر با بیان اینکه پارسال هزار و 900 مددکار و مشاور خانواده با کمیته امداد همکاری داشتند افزود: امسال تعداد مددکاران و مشاوران خانواده در این نهاد به چهار هزار نفر افزایش یافته است.
وی اظهار کرد: امسال سرانه پرونده هر مددکار از 700 پرونده به 410 پرونده کاهش‌ یافت که تا پایان برنامه ششم کمیته امداد این رقم به صد پرونده خواهد رسید.
وی یکی از دستاوردهای کمیته امداد را ایجاد اداره کل مناطق محروم و مرزی دانست و گفت: امسال هزار و 320 میلیارد ریال اعتبار ویژه برای مناطق محروم و مرزی هزینه شد که این رقم در سال آینده افزایش خواهد یافت.
رهبر با بیان اینکه در آستانه سال جدید هشت هزار سبد کالا به ارزش 12 میلیارد ریال بین مددجویان زیر پوشش در مشهد توزیع شد، افزود: این اقدام با همکاری آستان قدس رضوی انجام شده است.
وی اظهار کرد: ارزش هر سبد کالا معادل 1.5 میلیون ریال و شامل 16 قلم مواد غذایی است که به مددجویان کمیته امداد ساکن مشهد اهدا شده است.
هم اکنون بیش از 380 هزار نفر در استان خراسان رضوی زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار دارند.
7496 / 6053



انتهای پیام /*