فرماندار درمیان: مبارزه با مواد مخدر بدون موازی کاری باشد



به گزارش ایرنا محمد بشیری زاده روز چهارشنبه در نشست شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان درمیان افزود: گاهی نیاز است در پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر از روش های ابتکاری استفاده شود تا زودتر و بهتر به نتیجه برسیم.
وی بیکاری را یکی از علل گرایش به سمت مواد مخدر دانست و گفت: امروز بیکاری در جامعه به یک معضل تبدیل شده که می توان با پرداخت تسهیلات کم بهره زمینه اشتغال تعداد زیادی از افراد جوان را فراهم کرد.
وی ادامه داد: اگر زمینه اشتغال افراد بهبود یافته و پاک فراهم شود گرایش آنان به سمت مواد مخدر کمتر خواهد بود.
فرماندار درمیان نسبت به حضور نیافتن برخی مسئولان در جلسات مختلف شهرستان اظهار نارضایتی کرد و گفت: هر مسئولی که بیش از سه بار در جلسات غیبت کند دیگر به جلسه دعوت نشود و نامه عدم حضور وی به مدیران کل ارسال شود.
وی بیان کرد: من به عنوان فرماندار شهرستان با همه مشغله کاری در تمام جلسات حضور دارم اما برخی مسئولان حتی در جلسات نفر جایگزین هم نمی فرستند.
بشیری زاده افزود: مسئولان متولی امر مبارزه با مواد مخدر باید خود در جلسه شرکت کنند تا بتوان در راستای اجرای مصوبات ستاد به یک خروجی عملیاتی محسوس و موثر دست یافت.
وی عنوان کرد: هدف همه ما مسئولان باید خدمت به مردم و پیگیری مشکلات آنان و باشد اگر مسئولیتی را پذیرفتیم باید به طور شبانه روز در خدمت مردم باشیم در غیر این صورت استعفا و جای خود را به مسئولی دیگر دهیم.
جانشین فرمانده انتظامی درمیان هم در این جلسه با بیان اینکه برنامه پلیس به دو صورت پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر است گفت: از ابتدای امسال سه مرحله پاکسازی نقاط آلوده، 6 مرحله پایش محورهای مواصلاتی و چهار مرحله ارتقای طرح امنیت اجتماعی در این شهرستان اجرا شد.
سرهنگ محمد شرفی بیان کرد: درمیان مسیر فرعی حمل مواد مخدر است که با کنترل مداوم محورها عرصه بر قاچاقچیان تنگ شده است.
شهرستان درمیان دارای 57 هزار نفر جمعیت است و با وسعت پنج هزار 797 کیلومتر مربع از شمال به شهرستان قاینات از جنوب به شهرستان سربیشه و از غرب به شهرستان بیرجند و شرق آن به طول 70 کیلومتر با افغانستان مرز مشترک دارد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105 کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی: www.irna.ir/skhorasan و کانال تلگرام: irnabirjand@
7556*3028



انتهای پیام /*