تامین امنیت در طرح نوروزی با همکاری مردم کامل می شود



فتح‌الله حقیقی عصر پنجشنبه در نشست هماهنگی امنیت سفر استان مرکزی، افزود: اعمال نظارت و بررسی های لازم برای افزایش امنیت در سفرهای طرح نوروزی از مهمترین اهدف تشکیل این کمیته نظارتی است و اجرای این مهم نیازمند مشارکت و همکاری مردم با دستگاه های اجرایی است.
وی ادامه داد: اصناف از جمله بخش هایی است که در طرح نوروزی وظیفه بسیار سنگینی را برعهده دارد و باید با اجرای صحیح نظارت بر واحدهای صنفی از بروز هرگونه اخلال در بازار جلوگیری کند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: نهادها و مسئولان مرتبط با خدمات سفر نوروز نیاز است در نخستین فرصت به شکایات احتمالی رسیدگی کنند.
حقیقی گفت: دستگاه های خدمات رسان شامل آب، برق و گاز باید در ایام نوروز با مشترکان مساعدت های لازم را داشته باشند.
وی ادامه داد: دستگاه ها و نهادهای مسئول در حوزه نظارت بر اماکن حساس موظف هستند که در طرح نوروزی تلاش بی وقفه و صحیح داشته باشند تا از بروز هرگونه مخاطره و بی نظمی که نگرانی و آشفتگی برای مردم و مسافران را به همراه داشته باشد، جلوگیری کنند.
استان مرکزی با مساحتی معادل 29 هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کل کشور را به خود اختصاص داده ‌است.
این استان بر اساس آخرین تقسیمات کشوری، دارای ۱۲ شهرستان، ۲۳ بخش، ۳۲ شهر، ۶۶ دهستان، یک هزار و ۳۹۴ آبادی دارای سکنه و ۴۶ آبادی خالی از سکنه‌است.
1955/6013/



انتهای پیام /*