فعالیت پارلمان مشورتی جوانان نیشابور آغاز شد



به گزارش ایرنا در این انتخابات، با رای گیری از 70 نفر اعضای این پارلمان سه تن به عنوان روسای کمیسیون های تخصصی و چهار نفر به عنوان نمایندگان پارلمان جوانان این شهرستان در پارلمان استان خراسان رضوی برگزیده شدند.
معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور در این نشست مراسم گفت: تدارک این اتفاق مهم از چند ماه گذشته صورت گرفته بود و آغاز به کار پارلمان مشورتی جوانان نیشابور در روزهای پایانی سال 1396 اتفاق سازنده و موثری است.
سعید شیبانی افزود: اعضای پارلمان جوانان نیشابور، منتخبان جوانان پیشرو این شهرستان از گروههای مختلف هستند که امروز مسئولیت نمایندگی آنان را بر عهده دارند و امید است بتوانند دغدغه مندی این جوانان را در استان به نمایش بگذارند.
وی ادامه داد: اداره ها، نهادها و دستگاههای اجرایی شهرستان نیشابور علاقه مند، ملزم و متعهد به همراهی با پارلمان جوانان هستند تا از نظرات این پارلمان برای برنامه ریزیهای خود بهره بگیرند.
فرماندار نیشابور گفت: به طور قطع، تصمیم گیران و تصمیم سازان از نظرات این پارلمان استفاده خواهند کرد و با آغاز این هم اندیشی و مشارکت و انتقال آن به سایر جوانان شهرستان، حضور آنان تقویت می شود تا بهترین نتایج برای شهرستان نیشابور حاصل شود.
شیبانی خطاب به جوانان عضو پارلمان جوانان نیشابور افزود: بناست با کمک شما اتفاقات مهمی رقم بخورد و شما جوانان از ابتدای سال آینده وارد چرخه تصمیم گیری و تصمیم سازی مرتبط با این قشر می شوید که امید است با شور و نشاط و تلاشی که دارید باعث ایجاد انگیزه های بیشتری در مدیران نیشابور شوید.
وی ادامه داد: مشارکت جوانان، ظرفیت فوق العاده ای را برای توسعه نیشابور فراهم می کند تا در سال پیش رو شاهد توسعه دوچندان اقتصادی و فرهنگی شهرستان باشیم و انتظار آن است که با مشارکت و همفکری، ضمن توجه به واقعیتها، آرمانگرا و مطالبه گر باشید، به حاشیه نروید و محافظه کار هم نباشید.
اعضای پارلمان جوانان نیشابور از میان جوانان دانشجو و هنرمند، فعالان رسانه ها، سازمانهای مردم نهاد و حوزه مدیریت انتخاب شده اند و طیف سنی اعضای آنها بین 15 تا 29 است.
انسجام بخشی به فعالیت جوانان، سازمان ‌دهی امور، کادرسازی و داشتن برنامه برای پرورش جوانان، تربیت مدیران توانمند برای آینده ایران، آموزش مدنی جوانان، مجهز کردن جوانان به مهارتهای ارتباطی و مدنی، نظارت بر عملکرد سازمانها، مشارکت جوانان در مسائل کشور و انتقال خواسته‌های آنها به دولت و نهاد‌های سیاسی از مهمترین اهداف و وظایف پارلمان مشورتی جوانان ذکر شده است.
بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال 1395 جمعیت جوانان شهرستان نیشابور 108 هزار و 34 نفر است که پس از مشهد بیشترین جمعیت جوان استان را دارد.
مرکز این شهرستان 450 هزار نفری در 127 کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.
1922/9869/5132



انتهای پیام /*