190 کیلوگرم مواد مخدر امسال در اردستان کشف شد



به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا غیور روز پنجشنبه در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر اردستان گفت: یازده ماهه سال جاری با افزایش کشفیات مواد مخدر در این شهرستان رو به رو بودیم و 110 کیلوگرم از مواد کشف شده تریاک است.
وی افزود: این میزان کشفیات نسبت به سال گذشته 35 درصد افزایش داشته و 173 نفر نیز به جرم توزیع و مصرف مواد مخدر در شهرستان اردستان دستگیر شدند.
فرماندار اردستان بیان کرد: بسیاری از جرم ها ریشه در مصرف مواد مخدر دارد و بر اساس برخی آمارها 35 درصد طلاق ها در این شهرستان مرتبط با اعتیاد و مصرف مواد مخدر است و نیمی از معتادان زیر 30 سال هستند.
او اضافه کرد: اعتیاد یکی از عامل های بروز جرم های دیگر در جامعه است، نگرانی و اضطراب برای خانواده ها و هزینه های اجتماعی، اقتصادی و روحی و روانی در پی دارد.
غیور گفت: اعتیاد یکی از مهمترین مسائل اجتماعی اردستان است و باید فعالیت های پیشگیرانه با استفاده از همه ظرفیت های این شهرستان توسعه یابد، گرچه در 2 سال گذشته نیز به رغم کاستی ها اقدام های خوبی صورت گرفته است.
وی تاکید کرد: دستگاه های ذیربط باید با هماهنگی و اجرای برنامه های فرهنگی، آموزشی، ورزشی، پیشگیری و درمان مسائل روحی و روانی سال آینده به جد در راه کاهش مصرف و تمایل افراد به مصرف مواد مخدر تلاش کنند.
وی افزود: بهزیستی بر اساس سند جامع باید وضعیت اردستان را بررسی و میزان تحقق هدف ها را به بخش های مختلف عضو شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر این شهرستان ارائه کند.
فرماندار اردستان بیان کرد: هم اکنون یک مرکز متادون درمانی، یک مرکز مشاوره و یک کمپ ترک اعتیاد در حال راه اندازی در این شهرستان وجود دارد و معتادان برای بازپروری به کمپ نطنز فرستاده می شوند.
او در ادامه از اداره های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صنعت، معدن و تجارت اردستان خواست تا زمینه های ایجاد اشتغال برای معتادان بهبود یافته این شهرستان را فراهم سازند.
شهرستان اردستان با جمعیت افزون بر 42 هزار نفر در فاصله 118 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع است.
7431/8123



انتهای پیام /*