آماده اسکان روزانه 100 هزار مسافر نوروزی درقم هستیم



یونس عالی پور عصر جمعه در حاشیه افتتاح طرح نوروزی راه آهن قم در جمع خبرنگاران، ظرفیت اسکان هتل ها و مسافرخانه های قم را 12 هزار تن اعلام کرد و اظهار داشت: با توجه به تجربه سال های گذشته و جایگاه ویژه قم، در برخی ایام تعطیلات نوروز تا 100 هزار تن در قم نیاز به اسکان دارد که تمام تمهیدات لازم از جمله تجهیز 250 مدرسه در این زمینه صورت گرفته و در صورت نیاز برنامه ریزی برای اسکان مسافران در مساجد، حسینیه ها، حرم حضرت معصومه(س)، مسجد جمکران، مصلا و نمایشگاه قم نیز انجام شده است.
وی با بیان اینکه ستاد تسهیلات زائران استان قم، درطول سال فعال است ،گفت: 80 دستگاه اجرایی استان در قالب 12 کارگروه در این ستاد فعالیت می کنند که با توجه به تجربیات سال های گذشته، فعالیت این ستاد برای نوروز از سه ماه گذشته جدی تر آغاز شده است.
عالی پور، بازآفرینی، توسعه و رفع اشکالات مربوط به خدمت رسانی به مسافران نوروزی در سال های گذشته را از جمله اقدام های ستاد تسهیلات زائران استان قم برشمرد و ادامه داد: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته در سال های گذشته، ترافیک و پارکینگ در صدر مهمترین مشکل های مطرح شده توسط مسافران نوروزی بوده است.
وی با بیان اینکه برای رفع مشکل ترافیک و پارکینگ به ویژه در هسته مرکزی شهر برنامه ریزی هایی صورت گرفته ولی رفع کامل این مشکل ها زمان بر است افزود: ستاد تسهیلات زائران وضعیت ترافیکی را رصد کرده و نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام های لازم را انجام خواهد داد.
معاون هماهنگی امور زائران استانداری قم گفت: ساخت پارکینگ فرآیندی زمانبر است ولی تلاش شده با جایگزینی مسیرهای جدید بار ترافیکی محورهای مواصلاتی و معابر شهری را مدیریت کرد.
عالی پور با بیان اینکه مشکلی برای اسکان مسافران و مهمانان نوروزی در قم وجود ندارد گفت: اولویت، اسکان مسافران نوروزی در هتل ها و مسافرخانه ها است ولی اگر شرایط ایجاب کند، اسکان در اماکن عمومی از جمله مدارس، مساجد و حسینیه ها نیز صورت می گیرد.
7404/ 6133/



انتهای پیام /*