اماکن مذهبی در مقابله با آسیب های اجتماعی نقش افرینی کنند



محمد اسلامی روز شنبه در شورای اداری اوقاف در ساری با موضوع طرح نوروزی آرامش بهاری افزود : مساجد همواره کانون و محلی برای حل و فصل خیلی از مسائل بود و در این برهه زمانی با وجود آسیب های اجتماعی می توان از این فرصت و ظرفیت برای واکسینه کردن جامعه در برابر این مسائل استفاده کرد .
وی ادامه داد : شورای عالی اجتماعی برای مقابله با اسیب های اجتماعی مصوباتی دارد که اجرای برنامه ها و مصوبات نیازمند امکاناتی است که اوقاف به عنوان یکی از نهادهای عضو این شورا برخوردار از این ظرفیت ها است.
استاندار مازندران همچنین از وقف و فرهنگ وقف به عنوان بخش تاثیر گذار و مهم دین مبین اسلامی در رفع برخی مسائل و مشکلات از جمله فقر مالی نام برد .
اسلامی با گلایه از اینکه موضوع وقف به خوبی در جامعه تببین نشده است ، ادامه داد : آنچنان که باید هنوز جامعه در خصوص جایگاه وقف و شان ومنزلت آن آگاهی و اطلاع لازم ندارد .
وی گفت : با توجه به برخورداری مازندران از بسترهای خوب و به اندازه در زمینه اینترنت باید از طریق فضای مجازی برای معرفی و شناساندن ظرفیت های اوقاف استفاده کرد .
به گفته استاندار مازندران می توان با تشریح جایگاه و اهمیت وقف در زمینه گره گشایی ، رفع مسائل برای به خدمت گرفتن و جذب واقفان اقدام کرد .
وی تاکید کرد : با انجام کارهای تبیینی در خصوص اهمیت وقف برای جامعه ، گره گشایی ، کارگشایی ، ملاطفت و مهربانی را درابعاد گوناگون به مردم و جامعه عرضه و نشان بدهیم .
اسلامی با اشاره به سوءاستفاده برخی افراد ، گفت : امروزه عده ای برای فرار از مالیات ، اقدام به راه اندازی موسسات خیریه و استفاده از امتیاز این مجموعه ها می کنند .
وی خاطرنشان کرد : با ورود و ساماندهی امور خیرخواهانه توسط اوقاف به عنوان اداره متولی می توان تمامی منابع مشارکت افراد مازندرانی چه در داخل و خارج از کشور را جذب و جلب کرد .
اسلامی ابراز امیدواری کرد که اداره کل اوقاف وامور خیریه مازندران در سال جدید با پایه گذاری کارها و حرکات نو از ظرفیت های موجود و در اختیارش بیشتر استفاده بکند .
اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اجرای برنامه طرح آرامش بهاری یکی از نهادهای متولی برای خدمات دهی به مسافران نوروزی است .
آرامش بهاری در 300 بقعه امامزاده های مازندران در حال اجرا است و این فضاها تا 15 فروردین سال آینده میزبان مسافران نوروزی خواهد بود .
مازندران سالانه میزبان بیش از 30 میلیون مسافر است که برخی از این مسافران برای بیتوته از اماکن تعبیه شده توسط اوقاف استفاده می کنند.
2096/1899



انتهای پیام /*