سازمان انرژی اتمی مجوز مرکز جامع پیش‌بالینی طب مولکولی بوشهر را صادر کرد



به گزارش ایرنا، مجید اسدی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: مرکز جامع پیش‌بالینی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با مساعدت و همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان، استاندرای بوشهر و دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر راه‌اندازی می‌شود.
وی افزود: این مرکز که یکی از 2 کلینیک جامع پیش‌بالینی در سطح کشور است زمینه نهادینه شدن آزمایش‌های پیش بالینی و فرهنگ تحقیقات بنیادین مبتنی بر تصویربرداری را فراهم می‌سازد.
اسدی بیان کرد: این آزمایشگاه به تجهیزات به تکنولوژی بالا (High Tech) مجهز است که در انجام تحقیقات پیش‌بالینی کشور نقش اساسی خواهد داشت.
وی ادامه داد: از دیگر تجهیزات مرکز پیش‌بالینی تصویربرداری مولکولی مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر می‌توان به وجود دستگاه‌های PET، SPECT حیوانی و تصویربرداری فلورسنت اشاره کرد.
اسدی گفت: برنامه ریزی‌های لازم به منظور تامین و تجهیز این مرکز به دستگاه‌های دیگر ار جمله میکرو ام آرآی صورت گرفته است و ایجاد قطب علمی و پژوهشی در دستور کار قرار دارد.
رئیس مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در این ارتباط تجهیزات لازم برای راه‌‌اندازی این مرکز خریداری شده است و در آینده نزدیک مرکز جامع پیش‌بالینی طب مولکولی بوشهر و ارائه خدمات آن در سطح کشوری و بین المللی راه اندازی خواهد شد.
اسدی درباره بخش‌های مرکز جامع پیش‌بالینی طب مولکولی بوشهر بیان کرد: این مرکز شامل بخش‌های Micro-Pet، Micro-SPECT، FlouVision & FMT، Micro-Ultrasound، DXA Bone Densitometry، آزمایشگاه شیمی و رادیوشیمی، بخش جراحی حیوانات کوچک، بخش ارسال، ذخیره سازی و پردازش تصاویر پیش‌کلینیکی، سایت نگهداری حیوانات است و بزودی بخش تصویر برداری میکرو سی تی نیز در این مرکز را‌ه‌اندازی می‌شود.
6047/6043**



انتهای پیام /*