آیین تحویل سال نو در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم (ع) برگزار شد



به گزارش روز سه شنبه ایرنا، برنامه‌های تحویل سال آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) امسال به واسطه تقارن با ایام شهادت امام هادی (ع) به صورت متفاوت و ویژه با سایر مراسم‌های تحویل سال در اماکن متبرکه و مذهبی یک ساعت قبل از زمان تحویل سال نو در صحن اصلی حرم مطهر با حضور مردم مومن و خدا جو برگزار شد.
در این آیین به یادماندنی تحویل سال نو، تلاوت قرآن توسط ˈهادی موحد امینˈ، شعرخوانی را در مدح حضرت هادی (ع) توسط ‘ مجید تال’ از شعرای آئینی کشور، قرائت زیارتنامه و دعای توسل حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) توسط احمد زین العابدین فرد اجرا و دعای تحویل سال قرائت و سپس پیام مقام معظم رهبری و ریاست محترم جمهوری به طور مستقیم پخش شد و در پایان نیز زیارت جامعه کبیره که از روایات معتبر امام هادی (ع) است خوانده شد.
طبق سنت همه ساله، تعداد زیادی از زائران و مجاوران بارگاه منور حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) از سراسر کشور به همراه خانواده های خود، در این لحظات خاص و به یادماندنی در جوار بارگاه ملکوتی حضرت سیدالکریم و امامزادگان مجاور(ع) به دعا و مناجات با پروردگار متعال پرداخته و با استعانت از انوار ملکوتی اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، سال جدید خود را آغاز می کنند.
همچنین در گلزار بهشت زهرا (ع) آرامگاه 30 هزار شهید دفاع مقدس نیز آیین باشکوه و معنوی لحظه تحویل سال 1394 با حضور خانواده ها، دوستداران شهدا و وفاداران به انقلاب و راه شهدا برگزار شد.
اهدای گل و گلدان به زائران و دوستداران شهدا از جمله برنامه های فرهنگی لحظه تحویل سال تحویل در بهشت زهرا (س) نیزبود.
همچنین آیین سال نو با شرکت زائران و علاقمندان به رهبر فقید انقلاب و با حضور سید حسن خمینی و سخنرانی وی بعد از نماز مغرب و عشاء در حرم مطهر امام راحل برگزار می شود.
آیین سنتی تحویل سال نو نیز در سایر امامزادگان شهرستان ری نیز از جمله امامزاده ابوالحسن (ع)، بارگاه شیخ صدوق و شیخ رجبعلی نکوگویان در ابن باویه نیز مراسم تحویل سال با شکوه خاصی برگزار شد.
6003



انتهای پیام /*