وقتی دل های خدایی پیروز میدان نبرد می شوند



به گزارش ایرنا عملیات فتح المبین پس از حدود 18 ماه از شروع تجاوز عراق، در ساعت 30 دقیقه بامداد دوم فروردین سال 61 با رمز مبارک ‘یا زهرا (س)’ در منطقه عمومی غرب شوش و دزفول آغاز شد.
عملیات فتح المبین نمونه بارز طرح های مقتدرانه فرزندان ایران اسلامی در برابر دشمن متجاوز بعثی بود.
هدف رزمندگان اسلام، محاصره نیروهای عراقی متوقف شده در بیرون شهر دزفول و شوش و جلوگیری از سقوط و تصرف شهر استراتژیک دزفول بود.
در این عملیات نیروهای رزمنده سپاه و ارتش با برنامه ریزی دقیق و صفوف به هم پیوسته ، عملیات غرور آفرینی را رقم زد که در تاریخ دفاع مقدس ماندگار شد.
قرارگاه مرکزی کربلا با فرماندهی مشترک نیروی زمینی ارتش و سپاه پاسداران، هدایت عملیات فتح المبین را بر عهده داشت و چهار قرارگاه فرعی قدس، نصر، فجر و فتح نیز به عنوان نیروهای عمل کننده در این عملیات محسوب می شدند و توانستند در این عملیات با شجاعت و رشادت، پیروزی های چشمگیری به دست آورند.
آزادسازی 2 هزار و 500 کیلومتر مربع از خاک جمهوری اسلامی ایران، نزدیک شدن نیروهای ایرانی به مرز در منطقه غرب شوش و دزفول، آزاد سازی سایت های چهار و پنج، خارج شدن شهرهای دزفول، اندیمشک و شوش و مرکزهای مهمی همچون پایگاه هوایی دزفول از تیررس توپخانه عراق و دستیابی به چاه های نفت ابوغریب در بلندی های تینه از جمله دستاوردهای این عملیات به شمار می رود.
در این عملیات بیش از 15 هزار نفر از نیروهای دشمن اسیر و حدود 25 هزار نفر از بعثی ها کشته و زخمی شدند.
دفاع مقدس در واقع جنگ نابرابر بین رزمندگان و فرزندان ایران اسلامی با دستان خالی از یک سو، و دشمن بعثی با دستان پر و حمایت کشورهای مختلف غربی و استکبار جهانی بود اما سلاح ایمان رزمندگان در دفاع مقدس پیروز این نبرد نابرابر بود.
به راستی که عملیات هایی همچون فتح المبین ، نمایش اقتدار ملت ایران اسلامی بود که اعتقاد خود را در نبرد نابرابر با دشمن ، به نمایش گذاشتند.
شجاعت ، وحدت ، اعتقاد به ارزش های اسلام و انقلاب و ولایت فقیه را می توان رمز موفقیت فرزندان ایران اسلامی در عملیات فتح المبین دانست.
این حماسه از جمله عملیات های مهمی بود که پس از عزل بنی صدر رییس جمهور و فرمانده کل قوای وقت، به اجرا درآمد و مهم ترین ویژگی آن نیز هماهنگی بسیار خوب میان ارتش و سپاه بود.
رزمندگان اسلام با بهره گیری از شکاف ایجاد شده در خطوط دشمن در بخشی از این عملیات، یگان های آنان را دور زدند و از پشت به توپخانه دشمن رسیدند و آن را تسخیر کردند.
در حالی که یگان های عراق همچنان در حال نبرد بودند، متوجه شدند که توپخانه آنها سقوط کرده، به سرعت عقب نشینی و فرار کردند و بدین ترتیب غنایم زیادی به دست سپاهیان اسلام افتاد و فرزندان این مرزوبوم با دور زدن دشمن، آنها را در محاصره خود قرار دادند و با بستن عقبه دشمن، آنها را وادار به تسلیم کردند.
این عملیات نقطه عطف جنگ عراق علیه ایران اسلامی بود که در نهایت منجر به بیرون راندن نیروهای عراقی از بخش بزرگی از خاک خوزستان شد.
بی تردید ذهن ملت ایران اسلامی همواره سرشار از خاطرات درخشانی است که دوران دفاع مقدس را برای همگان ، ‘مقدس’ و ‘پیروز’ کرد.
عملیات هایی نظیر فتح المبین ، تنها یک عملیات صرف نبود بلکه عرصه تمرین اعتقاد ، ایمان و نبرد علیه دشمنانی بود که با تمام توان و تجهیزات برای زمین زدن انقلاب نوپای ما وارد جنگ شدند.
به راستی باید درود فرستاد بر کسانی که در دوران دفاع مقدس ، درس ایثار و رادمردی به همگان دادند و با سلاح ایمان خود ، بزرگترین حماسه ها را رقم زدند.
باید درود فرستاد بر جانفشانی شهدای گرانقدری که تاریخ به احترام آنها می ایستد.
باید درود فرستاد به پدران و مادرانی که خالصانه و صادقانه فرزندان خود را برای دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی راهی میدان دفاع از اسلام و انقلاب کردند.
فتح المبین ها ، یک حماسه کوچک نیستند بلکه آبروی ملتی هستند که برای باور خود ، برای اعتقاد خود و برای اسلام ناب محمدی(ص) جانانه در برابر دشمن جنگیدند.
7281/ 6037



انتهای پیام /*