2200 نفر به پویش’ نه به تصادفات جاده ای ‘ در زنجان پیوستند



به گزارش ایرنا، شهرام میرزایی روز جمعه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: قبل از سال نو میثاق نامه و پیوستن به پویش’ نه به تصادفات جاده ای’ با هدف کاهش حوادث و سوانح جاده ای همزمان با سراسر کشور در این استان آغاز شده است.
وی یادآور شد: سال گذشته 13 هزار نفر در این استان به این پویش پیوستند و امسال نیز در پست های ایمنی و سلامت نوروزی جمعیت هلال احمر اطلاع رسانی بیشتری در این ارتباط انجام گرفته است.
میرزایی افزود: از 25 اسفند سال 96 تا به اکنون نیز هشت هزار نفر به پست های مسافری هلال احمر این استان مراجعه کردند که بروشور ها و اقلام مورد نیاز توزیع شد.
وی اضافه کرد: هلال احمر استان نیز از زمان طرح نوروزی نیز به 51 مورد حادثه جاده ای امداد رسانی کرد که 195 نفر مصدوم شدند .
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان ادامه داد: با همکاری اورژانس استان نیز از مجموع مصدومین، 148 نفر بصورت سرپایی درمان شدند و 9 نفر نیز برای دریافت خدمات مورد نیاز به مراکز بیمارستانی استان اعزام شدند.
وی خاطر نشان کرد: یکی از برنامه های متفاوت این جمعیت در ایام نورز کنترل فشار خون مراجعه کنندگان و علاوه بر آن آگاهسازی جوانان از بیماری های ایدز و اعتیاد در راستای کاهش آسیب های اجتماعی است.
پویش ‘نه به تصادفات جاده ای’ از سه سال گذشته در کشور و این استان آغاز شده است که اجرای این طرح نقش موثری در کاهش سوانح جاده ای و ملزم کردن رانندگان وسائط نقلیه به رعایت هرچه بیشتر قوانین راهنمایی و رانندگی داشته است.
به گزارش ایرنا، هیجدهمین طرح ملی ایمنی و سلامت نوروزی جمعیت هلال احمر این استان نیز همزمان با سراسر کشور از امروز /28 اسفند/ آغاز شد که تا 14 فروردین 97 ادامه خواهد داشت.
7320/8068



انتهای پیام /*