بیش از 804 هزار زائر نوروزی به بقاع متبرکه خراسان رضوی وارد شدند



حجت الاسلام محمد احمدزاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از این تعداد 775 هزار و 673 نفر ایرانی و 29 هزار و 6 نفر زائران خارجی هستند.
وی اظهار کرد: طرح آرامش بهاری از 25 اسفند ماه سال گذشته در این استان آغاز شده و 129 بقعه متبرکه امامزادگان زیر پوشش این طرح قرار گرفتند.
وی گفت: در اجرای این طرح بقاع زیر پوشش با اجرای برنامه های فرهنگی و خدمات رفاهی پذیرای زائران داخلی و خارجی هستند.
حجت الاسلام احمدزاده افزود: به همین منظور امکان اسکان موقت سه هزار زائر در هر روز در 61 بقعه متبرکه، روزانه 15 هزار نفر در حسینیه های مشهد و روزانه چهار هزار نفر در حسینیه های دیگر شهرستان های استان فراهم شده است.
وی اظهار کرد: از ابتدای اجرای طرح آرامش بهاری تا پایان روز چهارم فروردین ماه امسال، 65 هزار و 493 زائر ایرانی و غیرایرانی در بقاع متبرکه امامزدگان و حسینیه های مشهد و برخی شهرستان های دیگر اسکان یافتند.
وی با اشاره به برنامه های فرهنگی طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه خراسان رضوی گفت: اقامه نماز جماعت، سخنرانی، برپایی ایستگاه سلامت، خیمه های معرفت، نمایشگاه های فرهنگی، مسابقه فیلم و عکس و برنامه های مناسبتی از جمله این برنامه ها هستند.
حجت الاسلام احمدزاده با اشاره به برگزاری برنامه تحویل سال نو در 103 بقعه متبرکه زیر پوشش طرح آرامش بهاری در خراسان رضوی افزود: در این مراسم 70 هزار و 125 زائر شرکت کردند و در کنار امامزادگان فرا رسیدن سال نو را گرامی داشتند.
وی اظهار کرد: طرح ملی آرامش بهاری تا 15 فروردین ماه امسال ادامه دارد.
به گزارش ایرنا، 304 بقعه متبرکه امامزادگان در استان خراسان رضوی وجود دارد.
7489 / 6053



انتهای پیام /*