مسافران نوروزی با ناوگان حمل و نقل عمومی شیراز را ببینند



مجتبی زوربخش دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا به ایجاد ترافیک در برخی ساعات پر تردد در حوالی اماکن مذهبی، تاریخی و گردشگری شیراز اشاره کرد و افزود: 21 هزار واحد پارکینگ دائم در شهر شیراز وجود دارد و همچنین دو هزار و 500 واحد نیز به مناسبت ایام نوروز امسال به صورت موقت در این شهر ایجاد شده است.
وی مجموع پارکینگ های موجود شیراز در ایام نوروز 97 را 23 هزار و 500 واحد عنوان کرد که در اختیار شهروندان و مسافران نوروزی قرار گرفته است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری شیراز اظهار کرد: بیشتر پارکینگ های موقتی که برای ایام نوروز در شیراز پیش بینی شده در کنار اماکن گردشگری و زیارتی قرار گرفته اند.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا مبنی بر وجود بعضی نارضایتی ها از کمبود پارکینگ در محل های پر تردد و خصوصا مجاور اماکن گردشگری و مذهبی در نوروز امسال، گفت: بیشترین تعداد پارکینگ موقت در شیراز در هسته مرکزی شهر و اطراف حافظیه ، سعدی ،مجموعه زندیه و… ایجاد شده است.
زوربخش ادامه داد: اما با توجه به انبوه جمعیت گردشگران و مسافران نوروزی و همینطور تردد شهروندان شیرازی ، قاعدتا نه تنها پارکینگ ها ،بلکه معابر این محدوده نیز ظرفیت عبور دهی مناسب را ندارد و به همین دلیل در برخی ساعتهای پرتردد در این محل ها و خصوصا مناطق هسته مرکزی شهر با تراکم و ازدحام جمعیت و عبور و مرور مواجه هستیم.
وی راه حل برون رفت از این وضعیت را استفاده از سیستم های حمل و نقل عمومی دانست و گفت: زمان فعالیت اتوبوس های شیراز در ایام نوروز افزایش پیدا کرده و همچنین اتوبوس ها و تاکسی های ویژه گردشگری نیز برای رفاه مسافران پیش بینی شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: تعداد 20 دستگاه اتوبوس با کیفیت به همراه راهنمایان تور تحت عنوان اتوبوس های ویژه گردشگری در شیراز ایجاد شده است که به مسافران و گردشگران نوروزی خدمات ارائه می کنند.
وی اضافه کرد: مبدأ حرکت اتوبوس های ویژه گردشگری شیراز از محل کمپ اسکان میهمانان نوروزی نظیر زیبا شهر و باغ جنت خواهد بود و در ادامه مسیر این اتوبوس ها مسافران را به حرم مطهر شاهچراغ(ع)، بازار وکیل، مجموعه زندیه، آرامگاه سعدی، حافظیه و… منتقل می کنند.
این مقام شهری گفت: در اطراف خیابان های کریم خان و لطفعلی خان زند ، پیروزی و مجموعه زندیه در ایام معمولی سال نیز ترافیک سنگین وجود دارد و این مساله به این دلیل ایجاد می شود که عرض این معابر متناسب با گذر این محدوده ها نیست.
وی اشاره کرد: برای رفاه حال مسافران و شهروندان پارکینگ های موقت نوروزی در محل ضلع شمالی پارک بعثت،بوستان نماز ، ضلع غربی پارک فخر آباد ، ضلع غربی حرم سید علاالدین حسین(ع)، پارکینگ طبقاتی حضرتی ،ورودی دروازه قرآن،ضلع شرقی آرامگاه سعدی، ضلع جنوبی امامزاده بی بی دختران ،سه راه آستانه ،حافظیه روبه روی کتابخانه مرکزی ، شهرک سعدی ،خیابان فرهنگ و 20 متری سینما سعدی احداث شده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهری شهرداری شیراز بیان کرد: علاوه بر پارکینگ های دائم و موقت موجود در شیراز از فضای برخی ادارات و ارگانهایی که در نزدیکی اماکن گردشگری و تاریخی قرار دارند نیز برای توقف خودروهای گردشگران استفاده شده است.
9873/ 2027



انتهای پیام /*