ورود مسافران نوروزی به شهرستان اسفراین 9درصد افزایش یافت



محمد محمدی دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مسافران نوروزی از محور ارتباطی سبزوار استان خراسان رضوی به اسفراین از 27 اسفند ماه 96 تا چهارم فروردین 97 وارد این شهرستان شده اند.
وی گفت: در یک هفته ازآغاز سفرهای نوروزی، 187هزار و 955 تردد به این شهرستان انجام شده است که این میزان درمدت مشابه پارسال 172هزار و 226 مورد بوده است.
محمدی افزود: پیش بینی می شود، امسال تعداد مسافران و گردشگران ورودی به شهرستان اسفراین تا پایان تعطیلات سفرهای نوروزی نسبت به سال 96 افزایش چشمگیری داشته باشد.
دبیر ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی شهرستان اسفراین گفت: این ستاد واحدهای اقامتی با ظرفیت 255نفر شامل 5مدرسه با ظرفیت 111نفر ،4 خانه مسافر و 6 اقامت گاه بوم گردی با ظرفیت 144نفر برای اسکان مسافران نوروزی مهیا کرده است.
محمدی افزود: 4 سفرخانه سنتی و یک واحد بین راهی با نظارت ستاد تسهیلات سفر به مسافران نوروزی درایام تعطیلات خدمات دهی می کنند.
وی برپایی سیاه چادر عشایردر ورودی شهرستان، معرفی صنایع دستی وغذاهای سنتی اسفراین، اجرای برنامه نوروزگاه درشهر تاریخی بلقیس، معرفی مناطق نمونه گردشگری رویین و میلانلو با چاپ پنج هزارکتابچه معرفی مناطق گردشگری اسفراین را از دیگر فعالیت های این ستاد برای مسافران نوروزی ذکرکرد.
شهرستان 120هزار نفری اسفراین در 60کیلومتری جنوب شرقی بجنورد مرکز خراسان شمالی واقع است. این شهرستان 145 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی دارد.
از مهم ترین مناطق گردشگری این شهرستان می توان ازمجموعه شهر تاریخی بلقیس که دومین بنای عظیم خشتی و گلی ایران است و دهکده نمونه گردشگری رویین ،منطقه هدف گردشگری میلانلو و پارک های ملی سالوک و ساریگل نام برد .
این شهرستان از شمال به بجنورد مرکز خراسان شمالی و از جنوب به شهرستان سبزوار در استان خراسان رضوی متصل است.
7189/ 6042



انتهای پیام /*